اخبار مهم

کرونا گریبان ۴۰ هزار کسبه در قشم را گرفته است

با توجه به رکود بازار در دوران کرونایی مدیران مجتمع‌های تجاری شهر درگهان پس از عدم نتیجه از مسئولان اجرایی، به سراغ امام جمعه شهرستان رفتند و از وی خواستند، برای برون رفت از این معضل چاره‌اندیش کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از تسنیم، دقیقاً یک سال پیش بود که کسبه و تجار جزیره قشم بویژه شهر درگهان در اقدامی خودجوش برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مغازه و فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند و بنابر اظهار نظر این کسبه، تعطیلی مراکز تجاری تا بازگشت شرایط جامعه به روال عادی و شکست کرونا ویروس ادامه خواهد داشت.

اما حالا با گذشت بیش از یک‌سال در این روزها، که بهترین فصل سال از نظر آب و هوا و رونق بازار و کسب و کار بوده، نه تنها مشکلات کسبه و بازاریان حل نشده، بلکه با آمدن کرونای انگلیسی نگرانی آنها از ادامه کسب و کارشان  چندین برابر افزایش داده است.

به این ترتیب با توجه به رکود بازار در دوران کرونا، مدیران مجتمع‌های تجاری شهر درگهان، پس عدم نتیجه از مسئولان اجرایی این‌بار به دیدار  حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان رفتند و از وی درخواست کردند برای برون رفت از این معضل چاره اندیشی کند.

در این دیدار مدیران مجتمع‌های تجاری شهر درگهان با اشاره به تفاوت‌های جزیره قشم نسبت به سایر نقاط کشور به‌واسطه ساختار جزیره‌ای، استقرار منطقه آزاد، مهاجرپذیری و درآمدهای فصلی، تصریح کردند: سال گذشته به پیشواز تعطیلی خودجوش بازارها برای مقابله با کرونا رفتیم اما ادامه محدودیت‌ها معیشت 40 هزار اشتغال پایدار این جزیره را دچار مشکل کرده که با چاره‌ اندیشی باید از تبعات آن در حوزه‌های مختلف جلوگیری شود.

این فعالان اقتصادی، تکدی‌گری، زباله‌گردی، دستفروشی‌های غیرمجاز، کودکان کار و مسائل موجود در حوزه فروش پستی و اینترنتی محصولات را از دیگر مشکلات عدیده‌ای در شهر درگهان عنوان کردند.

حجت‌الاسلام میثم تارم در این دیدار پس از شنیدن دغدغه بازاریان، اظهار داشت: بر اتخاذ تصمیمی کارآمد و  منطقی برای جزایر خلیج فارس به ویژه قشم تاکید و ادامه  رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به عنوان راهکاری مناسب جهت جلوگیری از گسترش بیماری شناخت.

وی ادامه داد: کرونا ضربه سختی به اقتصاد وارد کرده است و امروز باید با سیاستگذاری دقیق، فعالیت‌های تجاری و اقتصادی جزیره را نجات داد.

به گفته امام‌ جمعه قشم، با اجرای تصمیم‌های منطقی، سنجیده و جامع‌نگرانه از سوی ستاد ملی کرونا در خصوص جزیره قشم و تردد محاسبه شده‌ مسافران، می‌توان اقتصاد این شهرستان را در دوران‌کرونایی شکوفا کرد.

وی ادامه داد: اصناف و بازاریان قشم از جمله شهر تجاری درگهان، نقش ارزنده در پیروزی، استحکام و تداوم انقلاب داشته و هم اینک نیز همراه و همگام با نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام تارم یادآور شد، فعالان اقتصادی درگهان به عنوان مرکز تجارت شهرستان قشم، به‌واسطه ویروس منحوس کرونا با خسارت زیادی روبرو شده است که با تصمیمی جامع در سطح کلان باید از آسیب اقتصادی بیشتر و تبعات آن به کسبه این شهر و دیگر نقاط جزیره جلوگیری شود.

امام جمعه قشم تصریح کرد: تکدی‌گری و دیگر معضلات اجتماعی مشهود در درگهان آبرو و اعتبار جزیره را در معرض خطر قرار می‌دهد که مسئولان باید اقدامات لازم را انجام دهند و ما نیز پیگیر حل این مسائل خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا