مذهبی

۱۰۰ موکب دار اربعین در قشم آموزش های امدادی را فرا گرفتند

 رییس جمعیت هلال احمر قشم از ارایه آموزش های امدادی پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص مراسم اربعین حسینی به ۱۰۰ نفر از موکب‌داران این جزیره اعزامی به کشور عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، احمدنور سرودی اظهار داشت: این دوره آموزشی هشت ساعته شامل چهار ساعت کارگاه عملی و چهار ساعت تئوری (مطالعه غیر حضوری) برای اعضای نخستین موکب‌ اربعین که قرار است در خاک ایران و عراق خدمت‌گزار زائران حسینی این جزیره باشند، برگزار شده است.

وی ادامه داد: موکب داران اربعین در این دوره آموزش خاص، کمک‌ های اولیه در گرمازدگی، سوختگی، برق‌ گرفتگی، مسمومیت غذایی، شکستگی، مدیریت تجمعات انبوها، مسایل بهداشتی و سلامت در موکب ها، احیای قلبی و ریوی، تریاژ (اولویت بندی) و رسیدگی به مصدومان در سوانح احتمالی در تجمعات انبوه را با هدف ارتقای مهارت ها و توانمندی ها در زمینه پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم را فرا گرفتند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: سه موکب از شهرستان قشم در اربعین امسال به زائرین حسینی خدمات رسانی می کنند که موکب های انصار المهدی (عج)، قمر بنی هاشم (ع) و محبان حضرت زهرا (س) خدمت رسانی می کنند.

برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

امسال پانزدهم شهریور ماه مصادف با این روز است اما آیین راهپیمایی از آغاز ماه صفر شکل می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا