اجتماعی

کمبود نان در جزیره قشم نداریم/پخت بیش از 33 میلیون قرص نان در دو ماه

نایب رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با افزایش سرانه آرد نانوایی‌ها برای دو ماهاسفند و افروردین، به هیچ وجه با مشکل کمبود نان مواجه نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مسعود مورموگویی در جلسه امروز ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اعلام این مطلب، کفت: 93 نانوایی در سطح جزیره قشم مشغول پخت نان و فروش آن به مشتریان هستند.
وی با اعلام اینکه میانگین مصرف آرد مورد نیاز هرنانوایی در شرایط عادی 300 کیسه در ماه است، افزود: برای دو ماه اسفند و فروردین 9000 کیسه آرد فوق‌العاده با هدف پیشگیری از کمبود احتمالی نان اختصاص داده‌ شده است.
به گفته نایب رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، با توجه به اینکه از هر کیسه آرد 450 قرص نان تولید می‌شود، در شرایط عادی میزان نان تولیدی در سطح 93 نانوایی جزیره به 12 میلیون و 555 هزار قرص می‌رسد.
وی ادامه داد: در هر یک از دو ماه‌ اسفند و فررودین 16 میلیون و 605 و در جمع 33 میلیون و 210 قرص نان توسط نانوایی‌های 93 گانه جزیره قشم برای مصرف کنندگان، پخت می‌شود.

جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن مردمانی میهمان دوست، این روزها میزبان انبوه گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که با هدف بازدید از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری قشم، از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد این جزیره می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا