اقتصادی

دامنه همکاری های اقتصادی قشم و قطر گسترش می یابد

 دامنه همکاری های مشترک اقتصادی و دو جانبه بین سازمان منطقه آزاد قشم و مناطق آزاد قطر با دیدار عادل پیغامی و احمدبن محمد السید وزیر مشاور و رییس هیات مدیره سازمان مناطق آزاد این کشور گسترش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی اظهار داشت: در این دیدار که حجت‌ الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در آن حضور داشت راههای همکاری های مشترک اقتصادی بین منطقه آزاد قشم و مناطق آزاد قطر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به دارا بودن همسویی ها فراوان بین مناطق آزاد قشم و قطر، طرفین می توانند در زمینه های مختلف تجاری سرمایه گذاری های مشترک انجام دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: در این دیدار گفت و گوی های مفصلی با احمد بن محمد السید وزیر مشاور و رییس هیات مدیره سازمان مناطق آزاد قطر انجام شد.

پیغامی اضافه کرد: طرف قطری در این دیدار عنوان کرد در این جلسه می خواهیم به ظرفیت های اقتصادی مناطق آزاد ایران بپردازیم تا توافقنامه قبلی خود را احیا کنیم.

وی همچنین از اعلام آمادگی شیخ محمد بن حمد آل ثانی، مدیرعامل منطقه آزاد دوحه قطر برای سفر به جزیره قشم در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شب گذشته نیز با محمد الطواری نایب رییس اول اتاق بازرگانی قطر در خصوص نحوه سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم و افزایش صادرات و تجارت بین دو کشور دوست و هم پیمان گفت و گو شد.

وی افزود: در ادامه این دیدارها به منظور افزایش تعاملات تجاری و افزایش همکاری های مشترک ملاقات های نیز با شیخ فیصل رییس انجمن تجار قطر و شیخ احمد خلف از معدود تجار بزرگ این کشور انجام و در خصوص نحوه فعالیت و جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و میزان اثرگذاری این مناطق در اقتصاد کشور توضیحاتی ارایه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا