اقتصادی

170 میلیارد تومان در بافت قدیم هزینه می‌شود

شهردار شهر قشم گفت: براساس برنامه‌های تدوین شده در این نهاد، 170 میلیارد تومان تا پایان امسال در دو بخش عمرانی و جاری بافت قدیم شهر قشم هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، میرداد میردادی در نشست با فعالان رسانه‌ای قشم و ارائه گزارش فعالیت سه ماهه نخست امسال این نهاد، اظهار داشت: 100 میلیارد تومان از رقم یاد شده در حوزه فعالیت‌های عمرانی و 70 میلیارد تومان دیگر هم در حوزه جاری هزینه می‌شود.
وی یادآور شد: بهسازی پارک‌های سطح شهر، بهسازی و نظافت سطح شهر، خرید و نصب ۴۰ مخزن زباله، ساخت، خرید و نصب چند ایستگاه تاکسی، جمع آوری 70 قلاده سگ بی پناه، طراحی و نقاشی دیوار نگاری در بافت قدیم، هرس درختان مزاحم، اصلاح روشنایی برج‌های نوری، خرید مبلمان شهری و نصب روشنایی در معابر مختلف بخشی از خدمات شهرداری در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ بوده است.
به گفته شهردار شهر قشم، اجرای آسفالت در محلات بافت قدیم و مسکن‌ مهر شهر قشم، اجرای طرح حفاظ نرده در محله امام حسن (ع)، احداث دو دهانه پل (کانال آب) در مسیر اسکله شهید ذاکری تا میدان شهید سلیمانی و احداث دیوار حائل دفع آب‌های سطحی محله زیرانگی بخشی از برنامه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری است که به مرور تا پایان سال با بقیه طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
اجرای پروژه رفع حریم برق زمین ورزشی محله فینی‌ها، اجرای زیرسازی و بتُن دکوراتیو پارک خطی بلوار شهید رجایی و ایجاد ورزشگاه چند منظوره در یک هزار متر مربع هم از دیگر برنامه‌های عمرانی این نهاد است.
میوه ارزان از اول مهر ماه در قشم توزیع می‌شود
میردادی در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری خبرقشم در زمینه نبود بازار میوه و تره‌بار که در کل کشور توسط شهرداری‌ها راه‌اندازی می‌‌شود، گفت: به زودی زمینی در ۶۰۰ متر مربع در مسیر شهرداری به سمت اسکله شهید ذاکری را برای میدان میوه و تره‌بار آماده سازی می‌کنیم و از اول مهر ماه میوه ارزان در اختیار مردم قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: برای احداث یک بازار میوه و تره بار مناسب با سازمان‌ منطقه آزاد رایزنی شده و با اختصاص زمین‌ مورد نیاز، میدانی در حد استاندارد برای عرضه میوه و دیگر نیازهای مردم احداث خواهیم کرد.
اهمیت بازگشایی گره‌های ترافیکی
میردادی در ادامه سئوالات خبرنگار خبرقشم به اهمیت بازگشایی گره‌های ترافیکی پرداخت و گفت: طرح‌های گره‌گشا از حوزه ترافیک در زمره کارهای اولویت‌دار هر شهرداری است و در قشم هم اقداماتی با هدف تردد آسان افراد و وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت، کاهش طول مسیر و ارتقا ایمنی در دست اقدام است.
*عدم مشارکت مردم در خرید انشعاب، معضل بزرگ بافت قدیم شهر قشم
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرقشم در باره فاضلاب شهری، چنین‌ پاسخ داد: احداث شبکه فاضلاب شهری در بافت قدیم شهر با مشارکت شهرداری و همکاری مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم برای اولین بار در چند محله بافت قدیم اجرایی شد ولی متاسفانه مردم این محلات حاضر به مشارکت در این طرح که سلامت آنان را به خطر می‌اندازد، نیستند.
شهردار شهر قشم تصریح کرد: با پیگیری اداره آب و برق و تاسیسات قشم شرایط پرداخت هزینه های انشعاب از طریق وام را برای مشترکان فراهم نیز فراهم گردید که از این طرح هم استقبال نشد.
قشم سومین شهرستان دارای پایانه مسافربری هرمزگان
شهردار شهر قشم در رابطه با فعالیت پایانه مسافربری این شهر بیان داشت: در کل استان هرمزگان مجموعا سه پایانه مسافربری وجود دارد که قشم پس از بندر‌عباس و بندرلنگه، این ظرفیت را در اختیار دارد.
او ادامه داد: البته برنامه‌ای برای احداث یک پایانه در حد استاندارد را در دستور کار داریم و در این زمینه با مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد برای دریافت زمین‌ مورد نظر به نتایج خوبی رسیده‌ایم.
میردادی گفت: شهرداری قشم پنج دستگاه خورو “ون” با استفاده از سوبسید با هدف بکارگیری در خدمات شهری خریداری کرده که دو دستگاه آن را تحویل گرفته‌ایم و سه دستگاه دیگر هم به زودی به ناوگان حمل و نقل این نهاد اضافه خواهد شد.

شهرداری آماده احداث پلاژ بانوان است
وی با اعلام اینکه داشتن‌ پلاژ برای جزیره مهمی همانند قشم بسیار حائز اهمیت است، افزود: برای احداث چنین‌ مجموعه‌ای چه به صورت مستقل و یا به صورت مشارکت با سازمان منطقه آزاد کاملا آماده‌ایم.
در این‌ نشست، مسایل مختلف دیگری هم از سوی خبرنگاران از جمله در مورد خانه‌های محله چابهار، ساماندهی آرامستان شهر قشم، راه‌اندازی پارک‌های محله‌ای، سنددار کردن خانه‌های بافت قدبم مطرح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا