اقتصادی

آغاز به کار کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم/ هم‌افزایی بازاریان و مسئولین راهکار کنترل بازار

نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم به ریاست افشار فتح‌الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و با حضور مسئولین اجرایی، انتظامی و قضایی شهرستان به عنوان عضو کمیسیون به منظور ساماندهی اصناف و کنترل بازار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح‌الهی در این جلسه اظهار داشت: یکی از مشکلات احصاء شده در قشم نبود تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی برای کنترل و ساماندهی بازار است و این موضوع در فصول پرگردشگر به ویژه نوروز به شدت احساس می‌شود.
وی ادامه داد: راه‌اندازی تشکل‌های صنفی ابزار مناسبی برای مردم‌سازی حاکمیت است و خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده و تعامل مثبت مسئولین قشم این مهم در آستانه انجام قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تا زمانی که تشکل‌های صنفی برپا و مشارکت اصناف محقق نشود، نمی‌توان در کنترل بازار به نتیجه مطلوب دست یافت و راه‌اندازی این تشکل‌ها کمک زیادی به کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی خواهد کرد.
به گفته فتح‌الهی، تشکل‌های صنفی در مناطق آزاد تحت عنوان انجمن صنفی و مطابق با فرآیند قانونی نظام صنفی کشور ایجاد خواهد شد و امیدواریم با راه‌اندازی چند انجمن صنفی ضروری تا پیش از نوروز روند ساماندهی بازار به مسیر مطلوب هدایت شود.
وی تاکید کرد: البته انجمن‌های تمام صنوف در همه شهرهای جزیره مطابق قانون باید برپا شود اما با توجه به ضرورت تشکیل انجمن‌های قشم و درگهان در اولویت قرار دارد
بنابراین گزارش، کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطابق با ماده ۴۷ و ۴۹ آیین نامه اجرایی حاکم بر تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی در مناطق آزاد آغاز به کار کرد و رییس تعزیرات حکومتی، فرمانده نیروی انتظامی، رییس شورای اسلامی شهر قشم، مدیر شبکه بهداشت و درمان، رییس امور مالیاتی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتاق تعاون، نماینده تام الاختیار فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی، رییس و نائب رییس اتاق اصناف اعضای این کمیسیون هستند. همچنین در این جلسه رییس دادگستری و دادستان قشم نیز حضور داشتند.
در نخستین جلسه کمیسیون علاوه بر بررسی انتقادات و پیشنهادات اعضا، مقرر گردید تشکیل کارگروه‌های صنفی مواد غذایی و پروتئینی ، میوه و تره بار، مشاورین املاک، رستوران و فست فودها، تعمیرکاران خودرو و پوشاک در اولویت قرار گیرد و رییس کمیسیون در پایان احکام اعضا را اعطا نمود.
همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای مرکب از مدیر بازرگانی و اصناف، رییس اداره تعزیرات، نماینده نیروی انتظامی و دونفر معتمد جهت تایید صلاحیت متقاضیان کاندیداتوری انجمن‌های صنفی تشکیل گردد. پس از تایید صلاحیت متقاضیان لیست به کمیسیون ارسال و بعد از تایید کمیسیون انتخابات کارگروه های صنفی با نظارت هیات اجرایی ناظر بر انتخابات برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا