بین الملل

توسعه دیپلماسی اقتصادی قشم و عمان در دستور کار

در دومین روز از حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه هیاتی متکشکل از دبیر شورایعالی مناطق ازاد کشور و مدیران عامل سایر مناطق آزاد کشور رایزنی‌ها و جلسات برای توسعه دیپلماسی مناطق ازاد به ویژه قشم با کشور عمان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، هیات ایرانی با فیصل الرواس رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان، هیأت رئیسه این اتاق و اعضای شورای مشترک بازرگانی عمان و ایران و تعدادی از فعالین بخش خصوصی این کشور از مهمترین رویدادهای دومین روز سفر به عمان می باشد.
در این نشست عبدالملکی و مدیران مناطق آزاد قشم، چابهار، کیش، اروند و ارس زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری مشترک با طرف عمانی را تشریح نمودند.
همچنین بازدید از سازمان شهرک های صنعتی مدائن در کشور عمان که زیر نظر سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمان فعالیت می کند و گفتگو با مدیرعامل و معاونین این منطقه از دیگر برنامه ها بود.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه همچنین با قیس الیوسف وزیر تجارت و صنعت و توسعه سرمایه گذاری و رئیس طرف عمانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، در سفر سه روزه حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد حضور دارند و برنامه ریزی برای افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری مناطق آزاد ایران با کشور عمان در دستور کار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا