اخبار مهماقتصادی

سازوکار سوخت رسانی به کشتی ها را تا پایان سال عملیاتی می کنیم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بنا داریم تا پایان سال جاری فرآیند و سازوکار بانکرینگ (عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا) را در منطقه تنگه هرمز عملیاتی و راه اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبرقشم، حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم در جمع خبرنگاران افزود: صنعت بانکرینگ (Bunkering) – (اصطلاحی است که برای عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا بکار می رود) یکی از صنعت های سودآور در اقتصاد دریا است که ما در دوره جدید مدیریت مناطق آزاد توجه ویژه ای به این اقتصاد داریم.

وی ادامه داد: بنا داریم به فضل الهی تلاش کنیم به همت همه سهامدارانی که کار بانکرینگ را در این شرکت انجام می دهند تا پایان امسال بتوانیم فرایند بانکرینگ را راه اندازی کنیم تا کشتی های که در منطقه تنگه هرمز و کشورهای همجوار رفت و آمد دارند، خدمات بانکرینگ را در منطقه آزاد قشم و آب های بین المللی مشرف به آن انجام دهند تا بخشی از این بازار چندین میلیارد دلاری را جذب و منابع آن را عاید کشور و منطقه آزاد قشم کنیم.

مشاور رییس جمهور که در ششمین سفر کاری خود به مناطق آزاد، تجاری و صنعتی کشور (یکشنبه سیزدهم آذر ۱۴۰۱) وارد جزیره قشم شده است، با همراهی افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نخستین بازدید خود با حضور در بندر صیادی روستای باسعیدو در دورترین نقطه غرب این جزیره و ۱۲۷ کیلومتری قشم با جمعی از صیادان و لنج داران این بندر از نزدیک دیدار و گفتگو کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

در ادامه این بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از محل احداث پروژه مسکن جوانان قشم در روستای باسعیدو دیدن و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

عبدالملکی در ادامه این بازدید از سردخانه شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم در روستای باسعیدو دیدن و با مراحل نگهداری، فرآوری و بسته بندی انواع ماهی ها در این مجموعه آشنا شد.

بازدید از شرکت سوخت‌ رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم مقصد بعدی مشاور رییس جمهور بود که وی در این بازدید میدانی عنوان کرد: برنامه ریزی خوبی برای فعال سازی ظرفیت بانکرینگ انجام شده و امیدوار هستیم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این حوزه از اقتصاد دریا در منطقه آزاد قشم باشیم.

مقصد بعدی بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی بندر تاریخی لافت بود که وی با حضور در مسجد جامع این بندر و اقامه نماز ظهر و عصر با جامعه محلی، ملوانان و دریانوردان این بندر کهن از نزدیک دیدار و گفت و کرد.

عبدالملکی در ادامه این دیدار با حضور در محل احداث پل خلیج فارس و محوطه کارگاهی این پل از نزدیک در جریان فرایند اجرای پل خلیج فارس برای اتصال قشم به سرزمین اصلی و شهر مهم و راهبردی بندرعباس قرار گرفت.

در ادامه این بازدیدها مشاور رییس جمهور با حضور در کارخانه سیگار بیستون، شرکت آریا شیک تجارت قشم و پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی جزیره قشم (از شهر قشم تا فرودگاه بین المللی) از نزدیک با فعالیت و میزان پیشرفت آنها آشنا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا