آخرین خبرها

خیز قشم برای ایفای نقش در اجلاس سراسری نماز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم از خیز بلند این جزیره برای ایفای نقش در اجلاس سراسری نماز از مجرای ۲۴ کانون فرهنگی هنری با افزون بر ۲ هزار نفر عضو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، مرتضی شیخ‌زاده از عزم فعالان فرهنگی مذهبی این جزیره برای ایفای نقش و مشارکت فعال در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز خبر داد.

وی افزود: عمده این مشارکت از مجرای ۲۴ کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد منطقه آزاد قشم صورت می‌پذیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در حال حاضر افزون بر ۲ هزار نفر از کودکان، جوانان و نوجوانان جزیره قشم رسما به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آمده‌اند.

شیخ‌زاده ادامه داد: در آخرین ویدئوکنفراسی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته برگزار کردند، کانون‌های فرهنگی هنر مساجد جزیره قشم برای نخستین بار در تاریخ این جزیره و شاید استان هرمزگان از بین افزون بر ۲ هزار کانون کشور در شمار پنج کانون برتر قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این مهم بیانگر آن است که کانون‌های فرهنگی هنری قشم گام نخست اعتلای خود را با موفقیت برداشته‌ و پر شتاب در مسیر اهداف تعیین شده حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: خانه، مسجد و مدرسه برجسته‌ترین خاستگاه‌هایی است که می‌توانند در تحقق بیانیه گام دوم و تربیتی نسلی در طراز انقلاب اسلامی بر مبنای معارف قرآنی ایفای نقش کنند.

شیخ‌زاده اضافه کرد: حرکت در مسیر تعیین شده از سوی ولایت فقیه یکی از واجبات کشور در عصر حاضر است و بیانه گام دوم انقلاب نسخه‌ای اساسی و شفابخش برای آحاد جامعه بویژه نسل جوان است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو تشویق جامعه هدف برای مشارکت در رویدادهای دینی-انقلابی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس و والدین از اهمیت و تاثیر بسزایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا