آخرین خبرهااجتماعیسیاسی

علمای اهل سنت قشم ترور شهید فخری‌زاده را به شدت محکوم کردند

علمای اهل سنت قشم، شهادت محسن فخری‌زاده از سرمایه‌های علمی و حوزه هسته‌ای کشورمان به دست عوامل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، محسن فخری‌زاده به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) روز جمعه هفتم آذرماه در یک عملیات تروریستی به دست عوامل بیگانگان به شهادت رسید و با پرکشیدن به سوی بهشت برین، در جوار رحمت الهی قرار گرفت.

استکبار جهانی بداند ملت ایران ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کنند

امام جمعه اهل سنت قشم و مسئول شوراى روحانیت اهل سنت شهرستان قشم از شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم علمی کشور نام برد که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از عوامل خودفروخته داخلی، این مرد خدایی و دانشمند بی‌نظیر را در یک عملیات تروریستی به شهادت رساندند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار داشت: مسببان این حادثه تلخ به خیال خام خود فکر می‌کنند این ملت سرافراز که هرگز در مقابل مطامع و زیاده خواهى‌هاى دشمنانش سر خم نکرده است را می‌توانند با شهادت فرزندان دلاورش وادار به عقب نشینى و تسلیم نمایند.

وی ادامه داد: بدون شک، شهادت فخرى زاده، برگ زرینى است از دفتر افتخارات این مرز و بوم، و گواه روشن و شهادت صادقانه‌اى است بر عزتمندى این ملت سرافراز در مواجهه خستگى ناپذیر با توطئه‌هاى بى شمار و جنایت‌هاى بى حد و مرز دشمنانى که روز به روز در باتلاق وقاحت‌هاى خود غوطه ورتر می‌گردند.

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: به نمایندگى از جامعه روحانیت اهل سنت شهرستان قشم، ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک، شهادت این دانشمند هسته‌ای کشورمان را به محضر مقام معظم رهبرى (مدّظلّه‌العالی)، خانواده محترم شهید فخرى‌زاده، دانشمندان سرافراز این مملکت و عموم ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده، انتقام الهى را براى عاملان این جنایت از خداوندمنّان مسئلت دارم.

نشریه آمریکایی فارین پالیسی پس از شهادت این دانشمند کشورمان، از فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست 500 نفره قدرتمندترین افراد جهان نام برده است.

نام او همچنین به عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیکPHRC  در تاریخ 24 مارس 2007 میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

بنیامین نتانیاهو نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی نام شهید محسن فخری‌زاده را مستقیما به زبان آورده و مدعی شده بود که این دانشمند نامدار کشورمان روی برنامه تسلیحات اتمی کار می‌کند.

عزم ملت ایران برای صیانت از انقلاب قوی‌تر شد

شیخ محمدعلی امینی عضو هیئت فتوای اهل‌ سنت جنوب کشور و مدیر‌ مجتمع دینی سلطان‌العلماء بندرلنگه هم از شهید فخری‌زاده به عنوان وزنه مهمی در حوزه علوم هسته‌ای کشور نام برد.

وی اظهار داشت: دشمن با بررسی‌های دقیق و استفاده از عوامل نفوذی داخلی خود اقدام به ترور چنین شخصیتی کرد و ملت بزرگ ایران را در این حادثه تلخ داغدار کرد.

به گفته وی، آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی آنان بدانند اگر قرار بود ملت ایران با این اقدامات میدان را برای اندیشه‌های ناپاک آنان خالی کنند در این 41 سال که بارها فرزندان دلاور و افتخارآفرین ایران اسلامی به دست ناپاک مخالفان نظام اسلامی به شهادت رسیدند، به خواسته‌هایشان رسیده بودند.

شیخ امینی ادامه داد: ملت فهیم و همیشه در صحنه ایران با هر اقدام تروریستی که از سوی بیگانگان در این کشور ایجاد شده است، عزم خود را برای صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن قوی‌تر کرده است.

شهادت هر یک از دانشمندان بزرگ کشورمان در حوزه‌های مختلف علمی به ویژه دانشمندانی که در حوزه هسته‌ای فعالیت دارند با توجه به دشمنی ریشه دار استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، بسیار دردناک و مایه تأسف است و ای کاش تدابیر بیشتری برای حفاظت از جان چنین عزیزانی منظور شود که زین پس شاهد چنین اتفاقات دردناک و جبران ناپذیری نباشیم.

شهادت مظلومانه شهید محسن فخری‌زاده در شرایطی اتفاق افتاده که ملت ایران در لبیک به مسئولان ستاد کرونای کشور، تنها برای خرید ضروریات زندگی از خانه‌های خود خارج می‌شوند و اگر شرایط کرونایی بر کشور حاکم نبود، بدون شک بار دیگر دنیا عزم ملی مردم این سرزمین در تجلیل از خدمات ماندگار یکی دیگر از فرزندان افتخارآفرین و شهید کشور را به نظاره می‌نشستند.

اینگونه اقدامات نشانه عجز دشمنان است

امام جمعه روستای زینبی قشم هم به همین مناسبت، اعلام کرد: اقدام تروریستی و ناجوانمردانه ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دانشمند برجسته و توانمند هسته‌ای کشورمان، نشان از عجز و ناتوانی دشمنان قسم‌ خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران و شکست‌های پی‌درپی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان است.

شیخ اسحق بدری ادامه داد: اینگونه اقدامات رذیلانه نه تنها خللی در مسیر بالندگی علم و دانش این مرز و بوم ایجاد نخواهد کرد، بلکه راهی روشن برای مجاهدت‌های علمی جوانان کشورمان ترسیم می‌کند.

به گفته وی، شهید فخری‌زاده، چهره‌ای ماندگار در انقلاب اسلامی و افتخاری در حوزه دانش هسته‌ای کشورمان است و هرچند شهادت چنین شخصیتی برای جامعه ایران بسیار تلخ و تأسف بار می‌باشد اما اطمینان دارم شاگردان و تربیت یافتگان محضر وی، راه این شهید والامقام را با قدرت تمام ادامه خواهند داد و دشمنان ایران را ناامید تر از گذشته خواهند کرد.

ملت غیور ایران اسلامی راه شهدا را با قدرت ادامه خواهند داد

امام جمعه  بندر لافت هم شهادت محسن فخری‌زاده این مرد دلیر و مومن و عالم  جهان اسلام و یکی از نوابغ عالم بشریت و دانشمند هسته‌ای ایران را به رهبر فرزانه انقلاب و خانواده محترم شهید بزرگوار و همسنگرانش و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت گفت و اعلام کرد: شهادت مردان بزرگ توسط دشمنان زبون جهان اسلام در رأس آنها رژیم صهیونیست و آمریکای جنایتکار برای اولین بار و آخرین بار نیست.

شیخ سید احمد پوازی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی همیشه برای اثبات دشمنی خود دست به این کارهای  زشت ضد بشری خواهند زد اما ملت‌های مسلمان و در راس آنان ملت غیور ایران اسلامی راه شهدا را با قدرت ادامه خواهند داد.

به گفته وی، همراهان این شهید عزیز دست از مبارزه و رسیدن به علومی که در خدمت بشر باشد نخواهند کشید و بیشتر در راه علم قدم خواهند گذاشت تا همیشه با علم روز در مقابل تهدیدات دشمنانی که سرزمین و کیان جهان اسلام را تهدید می‌کنند، ایستادگی نمایند.

ترور شهید فخری زاده خوی پلید رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان را ثابت کرد

یکی دیگر از عالمان اهل سنت قشم هم در رابطه با شهادت این دانشمند ارزشمند کشورمان گفت: شهید دکترمحسن فخری‌زاده دانشمند و مدیر خدوم ایران اسلامی، در راه حق‌ طلبی، حفظ امنیت و توسعه صنعت دفاعی کشور به دست تروریست‌های جنایتکار به شهادت رسید.

شیخ احمد امین صالحی ادامه داد: این بزرگوار از دانشمندان صنعت دفاعی کشور با سابقه طولانی در ارتقای توانایی‌های دفاعی کشور بوده و در این راه خدمات فراوانی از خود برجای گذاشت.

وی این حادثه اسف بار را به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مردم شریف و قدردان ایران، و خانواده آن شهید والامقام تسلیت گفت و اظهار داشت: بدون تردید خون‌ پاک این شهید گرانمایه که در خدمت به جامعه اسلامی بر زمین ریخت ، ثمرات ارزشمندی در اعتلای کشور در پی‌ خواهد داشت.

به طور حتم شهادت این دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان که هفتم آذرماه به‌دست مزدوران جنایتکار به شهادت رسید از سوی مسئولان ایران اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا