اجتماعی

امام جمعه موقت قشم: عملکرد دستگاه قضایی انعکاسی از عدالت، ثبات و امنیت است

 امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه دستگاه قضایی از سرمایه ها و ارکان مهم نظام اسلامی است، گفت: عملکرد این دستگاه انعکاسی از عدالت، ثبات و امنیت است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت الاسلام و المسلمین روح الله معصومی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان مرزی در در دومین روز از هفته قوه قضاییه برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و شهید آیت الله بهشتی اظهار کرد: این شهدا با خون پاک خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری و بارور کردند و چهره منافقانه آمریکا و عوامل مزدور آن را نشان دادند.

وی ادامه داد: شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران با وفای نظام اسلامی که اکثریت آنان از وزرا و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولان دلسوز کشور بودند، باعث بیداری امت اسلامی و آشکار شدن چهره واقعی و خیانت پیشه منافقین و مزدوران داخلی و عوامل خارجی آنان شد.

امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه فاجعه تروریستی هفتم تیر حاصل توطئه مشترک خط نفاق با شبکه استکبار و صهیونیست ها بود، گفت: این رویداد ناگوار از صحنه های عبرت آموزی است که هوشمندی و هوشیاری همگان برابر خط نفوذ، ‌ نفاق و انحراف را در هر مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی به خصوص در عصر حاضر که راهبرد نفوذ در دستور کار دشمن قرار دارد را یادآوری می کند.

حجت الاسلام معصومی با اشاره به اینکه نقش اساسی شهید بهشتی در ترویج اندیشه انقلاب اسلامی و تدوین قانون اساسی بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: این شهید والامقام یکی از پرچمداران عدالت در جامعه اسلامی بود که هر ساله در هفته قوه قضاییه ابعاد بیشتری از خدمات این شهید برای مردم روشن می شود.

وی با بیان اینکه تمامی خدمتگزاران و مسوولان قضایی، قضات، دادیاران، دادرسان و کارکنان این دستگاه سرمایه های عدالت گستری هستند، افزود: از زحمات و تعامل، همکاری و هماهنگی مجموعه دادگستری در سطح این شهرستان مرزی قدردانی می کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه قشم با اشاره به مناسبت های هفته آینده از جمله شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)، سالروز سو قصد نافرجام به جان مقام معظم رهبری، روز عرفه (روز نیایش) و عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت سخنانی را ایراد کرد.

در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ آیت‌ الله سیدمحمد حسینی بهشتی، و بیش از ۷۰ تن از مقام ها و چهره‌ های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا