آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

۷۵ هزار مترمربع از «راه‌های» قشم تسطیح شد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم از تسطیح 75 هزار مترمربع از اراضی واقع در راه‌ها و انجام 200 اکیپ گشت راهداری شبانه‌روز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از محمد دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم به منظور تشریح اقدامات یک ساله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در سال ۹۸، اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۵۰ هزار مترمربع  بوته‌کنی و درخت‌زنی در شانه‌ راه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به برچیدن ۲۵۰ عدد تابلوهای فرسوده در راه‌ها، افزود: به منظور تنظیم ورودی و خروجی آبروها نیز پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع تسطیح انجام شد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم تصریح کرد: ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری در زمین‌های نرم و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش‌برداری از سطح راه‌ها بخش دیگری از اقدامات یک ساله این اداره به شمار می‌رود.

دهقانی ادامه داد: عملکرد راهداری در حوزه اصلاح قنوها و کانیوها، برقراری ارتباط و رفع انسداد ناشی از هجوم شن و ماسه، گریدرزنی،اصلاح و تسطیح شیب‌بندی شانه‌راه‌های آسفالتی و همچنین اصلاح افتادگی آن‌ها راه‌ها به ترتیب ۲۰، ۳، ۵۲، ۷۵ و ۳۵ کیلومتر بوده است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۴۲ هزار مترمکعب مواد حاصل از عملیات خاکی بارگیری و ۵۲ هزار مترمکعب نیز مواد حاصل از این‌گونه عملیات‌ها حمل شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم ادامه داد: هفت هزار متر مسیر هدایت راه ایجاد، ۳۵۰ عدد تابلو زنگ‌زدایی و ۳۴۰ عدد تابلو نیز نصب شد.

دهقانی میزان نصب چشم گربه‌ای را پنج هزار عدد عنوان و ابراز داشت: موانع پدهای خاکی برای حفاظت راه آب بردگی برای ۹۰ دستگاه پل ایجاد و حجم لایروبی و رسوب‌برداری نیز هفت هزار و ۴۱۶ مترمکعب است.

وی گفت: سه هزار و ۵۰۰ متر از سطوح راه‌ها از لاشه حیوانات، مواد زائد و مواد نفتی پاکسازی شد و این اقدام در حوزه آثار تصادفات  2 هزار و ۸۰۰ متر می‌باشد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم با اشاره به پاکسازی و شست‌وشوی سه هزار و ۵۰۰ مترمربع تابلو، اظهار داشت: ۲۰۰ اکیپ گشت راهداری شبانه‌روز در سال ۹۸ انجام و میزان لکه‌گیری راه‌ها نیز ۶۵۰ تُن است.

گفتنی است، بنابر آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قشم ۳۰ کیلومتر بزرگراه و راه چهار خطه، ۳۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۲۴ کیلومتر راع فرعی، ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۶۸۰ دستگاه پُل کوچک در این شهرستان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا