اخبار مهماقتصادی

دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد مصیبت است/حاکمیت در این زمینه کوتاهی کرده است

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانونی اساسی مجلس شورای اسلامی از دوگانگی مدیریت و موازی کاری‌ها در مناطق آزاد به عنوان یک مصیبت نام برد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، الیاس نادران در نشست اعضای این کمیسیون با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: مناطق آزاد براساس قانون قرار بود به عنوان پل صادرات به اقتصاد کلان کشور کمک کنند و در شرایط کنونی باید با تسریع در تعاملات برای نقش آفرینی این مناطق کمک کنیم.
وی با تاکید براینکه سلسله مراتب و نقش نماینده حاکمیت در مناطق آزاد باید برای همیشه حل شود و شخص رئیس جمهوری باید در این زمینه اقدام نماید، افزود: بی توجهی به این مساله همانند استخوان لای زخم گذاشتن است که در درجه نخست دود آن به چشم مردم این مناطق و فعالان اقتصادی می‌رود.
به گفته این نماینده مجلس، مردم قشم اعم از شیعه و اهل سنت بسیار خونگرم و حامی انقلاب‌اند و برادران و خواهران اهل سنت این منطقه علاقمند به اهل بیت هستند و این دوستی ها، امتیاز مهمی برای موفقیت‌ها در قشم محسوب می‌شود.
نادران تصرح کرد: پیش از موفقیت‌ها در دُبی، قرار بود در قشم از جمله در جزیره لارک اتفاقات مهمی از جمله سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس برای توسعه اقتصادی کشور شکل بگیرد که متاسفانه موفق به استفاده از این درآمزایی برای ایران نشدیم.
وی یادآور شد: با وحدت وحدت و همدلی و ایجاد یکپارچگی در اداره مناطق آزاد باید برای از تقویت اقتصاد ایران از مسیر مناطق آزاد، تلاش کنیم .

تهیه و تنظیم: سحر مظفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا