اجتماعیاخبار بانوان

نخستین جلسه شورای سیاست گذاری زنان قشم تشکیل شد

نخستین جلسه شورای سیاست گذاری زنان قشم به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، علیرضا نصری در این جلسه با اشاره به هدف برگزاری این شورا اظهار داشت: بانوان اساس خانواده و جامعه بوده و نیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند، بنابراین سیاست گذاری و هماهنگی در مسایل اجتماعی مربوط به زنان، باید با مشارکت و ارتباط مستقیم این قشر تاثیرگذار صورت گیرد.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان زنان جزیره در این شورا، موجبات تاثیرگذاری بانوان در تصمیم گیری خرد و کلان شهرستان شده و با ایجاد هم افزایی و انتقال تجربیات ، به اشتغال پایدار زنان جزیره کمک می کند.

فرماندار شهرستان قشم بر لزوم تشکیل کارگروه هایی با محتوای تخصصی شامل بهداشت و سلامت، اقتصاد و کارآفرینی، آموزش و مهارت افزایی، فرهنگ و اشتغال در شورای سیاست گذاری زنان قشم، تاکید کرد.

وی به کار گیری بانوان در مناصب اجرایی و دولتی در دوره  تدبیر و امید را بیانگر نگاه ویژه دولت بر ظرفیت سازنده بانوان دانست و افزود: انتخاب معاونت جدید فرمانداری قشم  از بین بانوان نیز برپایه همین نگاه بوده که در هفته آینده معارفه خواهد شد.

نصری با اشاره به کمک های بلاعوض دولتی در بخش تسهیلات صندوق های تعاونی خرد روستایی افزود: این تسهیلات در حوزه اشتغال زنان، فرصتی است که باید با اطلاع رسانی مناسب در اختیار بانوان و فعالان این عرصه قرار گیرد.

وی از تشکیل سازمان های مردم نهاد به عنوان بستری برای فرهنگ سازی و توان افزایی نام برد و ادامه داد: آموزش سرلوحه دستیابی به موفقیت جامعه در حوزه های مختلف اجتماعی، بهداشتی، اشتغال و … است.

فرماندار شهرستان قشم همچنین، پیگیری راه اندازی یک بازارچه دایمی، ایجاد خانه های توانمندی بانوان بی سرپرست و بدسرپرست و بیمه زنان خانه دار را از وظایف مورد نظر در تشکیل شورای سیاستگذاری زنان قشم دانست.

نصری بر لزوم توان سنجی و شناسایی ظرفیت های هر روستا تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به توانایی ها، نیازها و فرصت های موجود در هر بخش از جزیره، می توان به صورت هدفمند، برای مهارت آموزی و پرورش استعدادها در مناطق روستایی برنامه ریزی کرد.

در این جلسه، نمایندگان بانوان قشم به بیان نظرات و پیشنهادات خود مبنی بر تحولات مورد نیاز در حوزه زنان جزیره پرداختند.

یادآور می شود، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری زنان شهرستان قشم به ریاست علیرضا نصری، فرماندار شهرستان و با حضور مسئولین ادارات شهرستان و نمایندگان بانوان و فعالان اجتماعی حوزه بانوان روز سه شنبه ۲۷ آذر ماه در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان قشم برگزار شد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا