اقتصادی

طراحی سیاست‌های کلان حوزه شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم تا افق 1408

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سیاست‌های کلان این سازمان برای سال 1403 تا افق 1408 با هدف کمک به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حوزه شیلات و کشاورزی بر پایه چندین برنامه کلیدی طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مریم نوری بالانجی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: مهمترین بخش برنامه‌های این مدیریت براساس استفاده از فناوری‌های نوین و استقرار مزارع هوشمند حوزه شیلات و کشاورزی در این بازه زمانی طراحی شده است.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری تولیدات مزارع در جزیره قشم، پیشگامی در تکثیر و پرورش، تولید، کشت، داشت و برداشت گونه واریته‌های جدید به همراه سیاست ایجاد قطب منطقه‌ای آموزش آبزی پروری دریایی، کشاورزی و دامپروری در این منطقه آزاد با ارائه خدمات به علاقمندان کشوری و فرامنطقه‌ای هم از دیگر برنامه‌های طراحی شده این مدیریت می‌باشد.

به گفته مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی نوین شیلات و آبزی پروری، کشاورزی و آبزی پروری در جزیره جهانی قشم و ارائه خدمات به مراکز متولی حوزه شیلات و کشاورزی کشور هم در این مدت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: ایجاد زیربنای تجارت داخلی و بین‌المللی (مدیریت صادرات و واردات محصولات) و در نهایت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب بنگاه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش شیلات، کشاورزی و دامپروری کشور هم از دیگر برنامه‌های طراحی شده این مدیریت محسوب می‌شوند.

جزیره قشم در جنوب کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و فعالیت بخش عظیمی از جامعه بومی در حوزه فعالیت‌های شیلاتی با سیاستگذاری‌های سازمان منطقه آزاد قشم به یکی از مهمترین نقاط حوزه شیلاتی کشور تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا