آخرین خبرهااجتماعی

احراز سابقه بیش از ۴۸۰ هکتار اراضی قشم / شفاف سازی واگذاری زمین اقدام مهم نمایندگان دولت تدبیر و امید در جزیره

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از رسیدگی و احراز سابقه بیش از ۴۸۰ هکتار اراضی جزیره قشم طی اردیبهشت سال ۹۴ تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، احمد دیرستانی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای متشکل از مسئولان سازمان منطقه آزاد و معتمدان محلی ادعای افراد در خصوص زمین های معارض دار  را رسیدگی می کنند.
وی افزود: در دوره مدیرعاملی حمید رضا مومنی از اردیبهشت ماه سال ۹۴ تا پایان سال گذشته، ۹۶۳ فقره پرونده مربوط به ۴ میلیون و ۸۷۸ هزار  و ۹۶۲ متر مربع زمین از سوی این کمیته مورد رسیدگی  قرار گرفته است.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از شفاف سازی فروش اراضی قشم به عنوان یکی از مهمترین سیاست های مدیرعامل این سازمان با هدف جلوگیری از شایعه سازی و شبهه افکنی افراد مغرض نام برد و افزود: همه افراد می توانند با ورود به سایت www.qeshm.ir  با مشخصات کامل واگذاری زمین ها در بخش پرتال سازمانی  این سایت، آگاه شوند.
او ادامه داد: متراژ زمین، شماره قرار داد، نام خریدار، قیمت زمین، مکان آن و نوع کاربری از جمله مشخصاتی است که در بخش شفاف سازی واگذاری های اراضی برای مخاطبان به روشنی بیان شده و سازمان منطقه آزاد قشم با این اقدام پیشگام شفاف سازی فروش اراضی در مناطق آزاد کشور است.
دیرستانی با اعلام اینکه کمیسیون ماده ۳ با هدف احقاق حقوق افراد مدارک و مستندات مدعیان اراضی جزیره قشم را بررسی می کند، افزود: مستندات افراد مدعی با اقدامات کارشناسانه و عکس های هوایی اخذ شده در سال ۱۳۴۶ و ۱۳۷۵ تطبیق داده می شود و در نتیجه رأی نهایی برای هر قطعه از اراضی دارای معارض صادر می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته ۱۷ جلسه کمیسیون ماده سه برگزار شد که براساس آن ۲۴۰ فقره پرونده بررسی و احکام نهایی آن صادر گردید.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت از سال ۱۳۶۹ براساس تصمیم دولت به دو بخش منطقه آزاد با ۳۰۰ کیلومتر مربع و منطقه ویژه اقتصادی با یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت تقسیم شد که اداره این دو منطقه در تصدی و مسئولیت سازمان منطقه آزاد قشم می باشد.
شایان ذکر است که دولت تدبیر و امید سال ۱۳۹۳ جزیره هنگام را با ۳۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به منطقه ویژه اقتصادی قشم الحاق کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا