محیط زیست

شکوفایی فصل گردشگری قشم با کاشت گل های فصلی/ کاشت 200 هزار بوته گل در دستور کار

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات کاشت گل فصلی در شهر قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، شریف شریفی نژاد گفت: شرایط مطلوب آب و هوایی جزیره قشم در نیمه دوم سال باعث شده که این مدیریت اقدام به عملیات گسترده باغبانی در بوستان ها، عرصه های سبز معابر و میدان های شهر کند.
وی با تاکید بر رویکرد و‌ اهداف این مدیریت بر کاشت درخت و درختچه های گلدار دائمی و فصلی سازگار با اقلیم جزیره بر اساس رعایت کامل اصول فنی، کارشناسی و زیبایی شناختی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان بندی کاشت، در سطح میدان ها، معابراصلی و پارک های شهر قشم، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بوته آن از قبیل اطلسیf1، جعفریf1، آهار، پریوش و اطلسی ایرانی کاشته شده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال نیز گل های متنوع دیگری از جمله شمعدانی،کلم زینتی،گازانیا و… فضای سبز قشم را رنگین می کند.
شریفی نژاد اظهار داشت: امسال همزمان با کاشت گل های فصلی اقدام به بازپیرایی عرصه های فضای سبز کرده و ضمن واکاری لکه های فضای سبز در برخی موارد با توجه به در نظر گرفتن همه‌جوانب واکاری با گونه مقاومتر نیز صورت می گیرد.
وی تشریح کرد: با این اقدامات امیدواریم شاهد حداکثر استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در سطح شهر باشیم.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کاشت این گل ها را در این برهه زمانی به عنوان یک وظیفه اجتماعی برای نیل به اهدافی از قبیل افزایش زیبایی بصری، ایجاد چشم اندازهای زیبا، طراوت بخشیدن به محیط شهری، نشاط و شادابی شهروندان در دستور کار قرار داده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا