سلامت

افتتاح واکسیناسیون کودکان دو ماهه با واکسن پنوموکوک و روتاویروس/۷۸ کودک دو ماهه در شهرستان قشم واجد دریافت واکسن پنوموکوک و روتاویروس

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن اعلام این خبر گفت: تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ واکسیناسیون ۷۸ کودک دو ماهه در شهرستان قشم واجد دریافت واکسن پنوموکوک و روتاویروس انجام می شوند . 

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، دکتر یاسر مرادی افزود : ۶۵ کودک ایرانی و ۱۳ کودک غیر ایرانی که از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ تا تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ متولد شده اند در مقابل بیماری روتاویروس و پنوموکوک واکسینه می شوند. 

وی ضمن بیان اینکه واکسن پنوموکوک و روتاویروس جزء واکسن های روتین کشوری می باشد، بیان کرد : از تاریخ ۲۲ اردیبهشت به بعد تمامی کودکانی که به سن ۲ ماهگی می‌رسند این دو واکسن رو در خانه های بهداشت و پایگاه های بهداشتی دریافت می کنند.   

وی بار مراجعات کودکان به بیمارستان را ، بعد از دریافت این دو واکسن کاهشی عنوان کرد و ادامه داد : روتاویروس یک بیماری ویروسی است که بر روی روده تاثیر می گذارد و عامل اصلی اسهال شدید در نوزادان و خردسالان بوده و یکی از علل شایع مرگ کودکان زیر ۵ سال در دنیا است . 

مدیر شبکه در خصوص بیماری پنوموکوک چنین گفت: یکی از شایع ترین عفونت های تنفسی است که علاوه بر کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی و نقص سیستم ایمنی را تهدید می کند.

آئین افتتاح واکسیناسیون کودکان دو ماهه با واکسن پنوموکوک و روتاویروس با حضور دکتر محمد حسینی فرماندار شهرستان، دکتر حجت الاسلام حاجبی امام جمعه شهرستان قشم و دکتر مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان همزمان با کل استان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا