ایران

زمانی برای پروراندن معنویت در دل و جان

برگزاری مراسم اعتکاف در پنج مسجد شهرستان قشم

زمانی برای پروراندن معنویت در دل و جان/برگزاری مراسم اعتکاف در پنج مسجد شهرستان قشم

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم از برگزاری مراسم اعتکاف در سال ۹۷ توسط پنج مسجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام و المسلمین احمد غلامی گفت: مراسم اعتکاف امسال توسط پنج مسجد در سطح شهرستان قشم برگزار شده و تا کنون بیش از ۲۰۰  تن برای شرکت در این امر پرفیض عبادی و معنوی، ثبت نام کرده اند.
وی بیان کرد: معتکفین امسال در مسجد النبی(ص) و مسجد امام علی(ع) شهر قشم و مساجد جامع در هرمز، امام صادق(ع) در رمکان و امام رضا(ع) در هنگام به مدت سه روز به عبادت پروردگار یکتا پرداخته، از فیض معنوی این ایام برکت می یابند.
به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم، در کنار آیین روح بخش و معنوی اعتکاف برنامه های متنوع عبادی، فرهنگی و مذهبی همچون مباحث دینی، حلقه های معرفتی، مشاوره، پرسش و پاسخ نیز برگزار می گردد.
حجت الاسلام و المسلمین احمد غلامی افزود: مراسم اعتکاف از صبح روز ۱۱ فروردین ماه شروع شده و به هنگام مغرب در روز ۱۳ فروردین ماه پایان می یابد.
اعتکاف لحظه های ناب بودن با خداست، زمانی که از دنیا و تعلقات آن جدا می شویم و روزهایی را به پاک و خالص شدن و ارتباط با معشوق اختصاص می دهیم. انجام اعتکاف به روزهای خاصی از سال مقید نیست و هر زمانی می توان آن را بجا آورد، اما در منابع دینی ثواب خاصی برای معتکف شدن در ۱۳ تا ۱۵ رجب و نیز ده روز پایانی ماه رمضان ذکر شده است. آئین معنوی اعتکاف همه ساله در شهرستان قشم همزمان با سراسر کشور از ۱۳ رجب مصادف با سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین علی(ع) آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا