گردشگری

“سهیلی” قشم در لیست هشت روستای ایران برای جهانی شدن

هشت روستای ایران برای جهانی‌شدن رقابت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مهدی بهاروند با بیان این خبر گفت: با تشکیل کارگروه روستاهای جهانی در محل معاونت گردشگری، متشکل از اعضای دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری، دفتر توسعه گردشگری داخلی، پژوهشگاه وزارت و نیز متخصصین این حوزه، از بین کل روستاهای کشور ۱۳۰ روستا وارد مرحله اولیه انتخاب شدند. سپس این تعداد به ۳۰ روستا و در ارزیابی نهایی به ۸ روستا رسیدند تا با تکمیل پرونده توسط مدیران استانی و ارسال آن به معاونت گردشگری تا پایان خردادماه سال جاری، سهم جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌مندی از فرصت بین‌المللی ایجاد شده توسط سازمان جهانی گردشگری حفظ شود.

وی به ۸ روستای منتخب اشاره کرد و گفت: روستای کندوان استان آذربایجان‌شرقی، روستای میمند کرمان، روستای سهیلی هرمزگان، روستای قاسم‌آباد گیلان، روستای کندلوس مازندران، روستای پالنگان کردستان، روستای ابیانه اصفهان و روستای بیشه لرستان روستاهایی هستند که به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهند کرد.

روستای سهیلی از توابع دهستان صلخ بخش حرا در غرب جزیره قشم واقع است جنگل دریایی حرا به عنوان بخشی از ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم که تحت پوشش شبکه جهانی یونسکو قرار دارد، یکی از مهمترین دلایل انتخاب گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به غرب جزیره قشم می‌باشد.

مراکز ارائه دهنده صنایع دستی بانوان هنرمند روستا سهیلی به همراه اقامتگاه‌های بوم گردی با خدمات مناسب و ارزنده و همچنین وجود قایق‌های سنتی و آلاچیق‌های دریایی به همراه غذاهای سنتی بانوان این روستا موجب شده تا سهیلی به نگینی گردشگری قشم تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا