اقتصادی

نیازمند حرکت جمعی برای جبران اشتباهات دهه ۹۰ هستیم / فرسایش توان تولیدکنندگان قشم با دوگانگی حاکمیت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نیازمند یک حرکت جمعی میان تمامی بخش ها، دستگاه ها و فعالان اقتصادی برای بازگشت از اشتباهات اقتصادی دهه 90 هستیم.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، احسان خاندوزی در جمع نخبگان اقتصادی و فرهنگی جزیره قشم اظهار کرد: وجود برخی نقاط ضعف در دهه 90 موجب شد که برخی تصویری غیرواقعی از مناطق آزاد را معرفی کنند و حالا برای اصلاح آن به یک حرکت گروهی و اراده جمعی نیاز است.
وی ادامه داد: امیدواریم فعالیت سامانه های حاکمیتی و پوشش مناسب این سامانه ها در مناطق آزاد، ذیل نظارت دقیق و شفافیت، اجازه اجرای صحیح قوانین و اعمال معافیت های ویژه مناطق آزاد را فراهم کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دوگانگی حاکمیتی در جزیره قشم به صورت ویژه ای وجود دارد و پیچیدگی های بیشتری را نسبت به سایر مناطق آزاد کشور ایجاد کرده است.
به گفته خاندوزی؛ وجود برخی مشکلات حکمرانی دوگانه ملی و محلی در جزیره قشم و تعارض آن با قوانین مناطق آزاد و مدیریت منطقه آزاد قشم موجب فرسایش توان فعالان اقتصادی این منطقه می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر حقوق کارکنان نیازمند اصلاح در قانون گذاری است و ممکن است زمانبر باشد و باید با اجرای برخی رویه ها مشکلات اجرای آن را به حداقل رساند.
براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه جمعی از فعالان اقتصادی و فرهنگی جزیره قشم به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند و وزیر امور اقتصادی و دارایی وعده پیگیری حل این مسائل را در جلساتی با اعضای هیات دولت مطرح کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا