اقتصادی

صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد قشم از 380 میلیون دلار گذشت / ادامه روند تراز تجاری مثبت در منطقه آزاد قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 380 میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محسن رضایی‌فر با بیان این مطلب، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از 284 میلیون و 900 هزار دلار صادرات از محل تولیدات منطقه آزاد قشم به خارج از کشور صورت گرفته است.
رضایی‌فر ادامه داد: همچنین در 9 ماهه امسال همچنین 95 میلیون 400 هزار دلار صادرات مجدد از طریق گمرک منطقه آزاد قشم انجام شده است.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: میزان صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد قشم در 9 ماهه امسل نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از 84 و 344 درصد رشد نشان می دهد.
به گفته رضایی فر؛ در مدت زمان یاد شده بیش از 129 میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
وی با اشاره به به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد و مدیریت واردات در منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری، افزود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در 9 ماهه امسال بیش از 250 میلیون دلار است.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا است.
رضایی فر در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه ریزی هایی صورت گرفته برای توسعه صادرات به بازارهای هدف، شاهد تسهیل و توسعه صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا