اقتصادی

۴۰۰ تُن ماهی پرورشی در قشم برداشت شد

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در نخستین مرحله از برداشت محصول صادراتی، ۴۰۰ تُن ماهی از ۱۲ قفس پرورش ماهی در قشم برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، منصور آزاد افزود: ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در جزیره قشم سالیانه ۸۶ هزار تُن است که تا پایان امسال ۱۰ هزار تُن از آن محقق می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج شرکت در حوزه پرورش ماهی در قشم فعالیت می‌کنند که اولین شرکت از سال ۱۳۹۴ با ۱۲ قفس ۵۰ تُنی آغاز به کار کرده است.

آزاد ضمن تأکید بر طرح توسعه این شرکت تصریح کرد: پیش‌بینی این مرکز، تولید سالانه ۲ هزار تُن ماهی برای ورود به چرخه صادرات و ارزآوری است که تا پایان امسال با به‌آب‌اندازی ۱۲ قفس دیگر، عملیاتی می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۲ قفس قبلی از کشور چین به قشم وارد شد و هم‌اکنون با تکیه بر توان و تولید داخلی، ۱۲ قفس ساخت کشور ایران به آب انداخته می‌شود.

زنجیره ارزش پرورش ماهی در قشم تکمیل می‌شود

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش پرورش ماهی در قشم، در مرحله تولید بچه ماهی سی باس هنوز خودکفا نیستیم ولی در تلاشیم تا با کمک دانش متخصصان ایرانی و کارشناسان شیلاتی، مزارع تولید و تکثیر این نوع بچه ماهی و گونه‌های بومی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: بچه ماهی‌های چهار تا پنج گرمی از کشورهای فرانسه، استرالیا و تایلند وارد شده و تا رسیدن به وزن ۴۰ تا ۵۰ گرم نگهداری می‌شوند.

آزاد ادامه داد: پس از این مرحله در مزارع ذخیره‌سازی شده و پس از گذشت هشت تا ۹ ماه با وزن تقریبی یک کیلوگرم آماده برداشت هستند.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هر کدام از قفس‌ها بین ۳۸ تا ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی را در خود ذخیره می‌کند که پس از وزن گیری و رشد، محصولات در چند مرحله،  از ۲۰ فروردین تا انتهای خرداد برداشت می‌شوند.

وی افزود: افزایش تعداد قفس‌های پرورش ماهی در این شرکت، تعداد افراد شاغل را از ۲۲ نفر به ۵۰ نفر افزایش می‌دهد.

آزاد در پایان تاکید کرد:۸۰ درصد ماهی‌های برداشت‌شده وارد چرخه صادرات به کشور استرالیا می‌شوند که سهم ارزی بالایی برای جزیره به همراه خواهد داشت و ۲۰ درصد باقیمانده نیز به داخل کشور صادر می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا