اقتصادی

قشم مهیای ورود صنایع بزرگ چین / عضویت ایران در بریکس به تسهیل تبادلات مالی بین المللی کمک می کند

جلسه با حضور مسئول اقتصادی منطقه آزاد چینگداو و هیاتی از سرمایه گذاران صنایع بزرگ چین با عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، منصور عظیم زاده اردبیلی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه گفت: قشم برای حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه های مختلف اقتصادی آمادگی کامل دارد.
وی ادامه داد: تسهیل فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خارجی و وجود نیروی کار ارزان در کنار معافیت های مالیاتی و مشوق های اقتصادی، مهمترین مزیت های منطقه آزاد قشم برای ترغیب سرمایه گذاران کشور چین جهت حضور در این منطقه هستند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برای حضور سرمایه گذاران خارجی در قشم مدل های مختلف قراردادی از جمله سرمایه‌ گذاری مشترک (Joint venture)، سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (BOT) و… با توجه به امکان سنجی پروژه ها پیش بینی شده است.
به گفته عظیم زاده اردبیلی؛ 91 پروژه سرمایه گذاری دارای اولویت در حوزه های نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری جزیره قشم تعریف شده که در نمایشگاه CIFIT 2023 چین نیز برای سرمایه گذاران و علاقه مندان ارائه شد.
وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی جزیره قشم برای حضور سرمایه گذاران خارجی، تصریح کرد: احداث پل خلیج فارس و اجرای پروژه جامع ارتباطی خلیج فارس (شامل چهار بخش پل، جاده، راه آهن و توسعه بندر کاوه) از دیگر موضوعات جهت همکاری مشترک با سرمایه گذاران چینی است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ایجاد واحدهای تولیدی زودبازده، حضور صنایع بزرگ در حوزه های مختلف تولیدی، تولید ماشین های برقی، سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و پروژه های عمرانی، تولید تجهیزات مربوط به حوزه نفت و گاز و انرژی های پاک از دیگر حوزه هایی هستند که برای حضور سرمایه گذاران چینی آمادگی دارند.
عظیم زاده اردبیلی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط برای امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد چینگداو با هدف توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری کامل مهیا و آماده است.
کمک بریکس به سرمایه گذاری بین المللی در قشم
نماینده اقتصادی منطقه آزاد چینگداو کشور چین نیز در این جلسه گفت: عضویت ایران در پیمان بریکس از مهمترین اتفاقاتی است که می تواند در تسهیل تبادلات مالی بین المللی برای اجرای پروژه های مختلف و سرمایه گذاری کمک کند.
An Pengchao ادامه داد: قشم ظرفیت ها و توانمندی های خوبی برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران چینی در حوزه صنایع زودبازده دارد که می تواند موجب افزایش تعامل اقتصادی و تبادلات تجاری دو کشور شود.
وی در ادامه با دعوت از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان جهت بازدید از منطقه آزاد چینگداو و آشنایی با توانمندی شرکت های فعال در این منطقه؛ از امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان دو منطقه آزاد استقبال کرد.
براساس این گزارش، هیات سرمایه گذاران چینی امروز و فردا در بازدیدهایی از واحدهای تولیدی، صنایع، بندر تجاری کاوه، پالایشگاه و واحدهای فعال در حوزه نفت و انرژی، واحدهای شیلاتی و ظرفیت های گردشگری جزیره با ظرفیت ها و توانمندی های منطقه آزاد قشم آشنا خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا