اقتصادی

۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح مسکن جوانان در قشم آماده سازی شد

مدیر طرح مسکن جوانان قشم از آماده سازی ۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح مسکن جوانان در ۱۴ روستای این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، آریا امیری افزود: در سه ماه گذشته از سال جاری سه هزار و ۲۲۹ قطعه زمین در ۱۴ روستا و ۲ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت طبل و رمکان تفکیک و قطعه بندی شده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده، ۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح مسکن جوانان در این روستاها آماده سازی و ۶۲۳ پروانه ساخت نیز توسط دهیاری ها صادر شده است.

مدیر طرح مسکن جوانان قشم با تاکید بر همدلی و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی در جزیره قشم برای پیشبرد طرح مسکن جوانان، یادآور شد: پیاده‌ سازی طرح مسکن جوانان این جزیره الگویی موفق از کار همدلانه بین نهادهای اجرایی است.

امیری توضیح داد: با وجود واگذاری گسترده اراضی در سال های قبل جوانان بومی از نعمت مسکن بی بهره مانده بودند اما با رویکرد دولت سیزدهم در خانه دار کردن جوانان در تلاش هستیم با برنامه‌ ریزی مناسب و عادلانه تامین مسکن جزیره نشینان را محقق سازیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از صدور مجوز، برای ساخت مسکن نیز پرداخت وام تا سقف ۲ میلیارد ریال و بازپرداخت ۲۰ ساله با معرفی بنیاد مسکن به بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

مدیره طرح مسکن جوانان قشم اعلام کرد: تاکنون در چهار شهر و ۴۱ روستا ۲۸۰ هکتار زمین از طرف سازمان منطقه آزاد قشم به جوان بومی واگذار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا