آخرین خبرهاایران

رونمایی از کتاب “جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس”

کتاب "جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس" به نویسندگی ایرج اعتمادی در قشم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، کتاب “جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس” با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و جمعی از خبرنگاران جزیره رونمایی شد.

این کتاب در ۲۰۸ صفحه و دو هزار و ۵۰۰ نسخه، توسط فرهنگستان ادب منتشر شده است و به جاذبه‌ها و بحران‌های زیست‌ بوم سواحل و جزایر خلیج فارس می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب به خطرات محیط زیستی جزیره قشم از جمله آسیب های آب شیرین کن ها، رشد بی رویه درخت کهور پاکستانی، حضور کشتی های چینی در آب های خلیج فارس، تغییرات شوری آب و مشکلات کارخانه های پودر ماهی در دیرستان پرداخته‌ است.

این کتاب همچنین به ظرفیت های جانوری، دریایی، گردشگری و ژئوپارک قشم پرداخته است.

ایرج اعتمادیی، نویسندگی داستان‌های کوتاه را از سال ۱۳۷۴ با نشریه جوانان امروز آغاز کرده‌ و نخستین کتاب خود را با نام  “بن‌بست‌های عاطفی” در سال ۱۳۷۸ را به چاپ رسانده است.

از وی کتاب‌های “جزیره بدون روتوش”، “طنز ۱۴۰۰”و رمان “پسر ناخدا ابراهیم” به چاپ رسیده که به روایت سبک زندگی، مسایل اجتماعی و زیستی ساحل نشینان خلیج فارس می پردازد.

همچنین مجموعه داستان “اشک، باران، عشق”، دو رمان به نام های “صدای سکوت” و “زنجیرهای دلتنگ” و ۱۲ جلد کتاب در حوزه کودک با موضوع قصه‌های عامیانه لارستان کهن نیز از جمله آثار این نویسنده است.

نویسنده “جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس” در آیین رونمایی از این کتاب، که با مراسم گرامیداشت روز خبرنگار همراه بود، به تمامی حاضرین در جلسه یک جلد کتاب با امضاء صاحب اثر اهداء کرد.

پایگاه خبری ساحل قشم برای این خبرنگار و روزنامه نگار فعال جزیره آرزوی موفقیت دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا