گردشگری

خراسانی‌ها در صدر گردشگران نوروزی قشم نگین خلیج فارس

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم گفت: استان خراسان رضوی با ۱۳۸ هزار و ۶۴۸ گردشگر و مسافر نوروزی در جایگاه نخست استان‌های کشور در سفر به نگین خلیج فارس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از سازمان منطقه آزاد قشم، نوذر شفیعی افزود: بررسی آمار ۱۰ روز اخیر نشان می‌دهد هموطنان تهرانی با ۲۹ هزار و ۷۴۳ نفر مسافر در جایگاه دوم سفرهای استانی به جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس جای دارند.

وی ادامه داد: فارس، کرمان و اصفهان نیز به ترتیب در رده‌های بعدی استان‌هایی قرار دارند که جزیره قشم را به‌عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود برگزیده‌اند.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم تصریح کرد: خراسان رضوی در سال قبل نیز ۵۲ هزار و ۵۶۸ مسافر صدرنشین مهمانان نورزی قشم بود.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا