مذهبی

پیشرفت و توسعه امروز ایران مدیون وحدت تمامی اقوام، ادیان و مذاهب است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود تحریم ها و اقدامات دشمن در تمام سال های گذشته، پیشرفت و توسعه امروز ایران اسلامی در سایه وحدت و اتحاد تمامی اقوام، ادیان و مذاهب کشور به دست آمده است.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی با بیان این مطلب در مراسم جشن میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت در مدرسه علوم دینی اسماعیلیه روستای گیاهدان، اظهار داشت: قرن هاست که مسلمانان مذاهب مختلف در جزیره قشم با وحدت و همراهی کنار یکدیگر برای پیشرفت تلاش می کنند و امروز اتحاد قشم یک الگوی مثال زدنی برای جهان اسلام است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان با نقشه های جدید به دنبال آسیب رساندن به وحدت میان مردم هستند و فتنه گری های آنها ادامه دارد، اما آگاهی و هوشمندی مردم مانع به نتیجه رسیدن این دشمنی ها می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در دوران دفاع مقدس، تحریم های اقتصادی و فتنه های مختلف، مردم ایران اسلامی در سایه هدایت و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب توانسته اند با حفظ اتحاد پیروز میدان باشند.

به گفته فتح الهی؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی از روز نخست با تکیه به خواست مردم پیش آمده و امروز موفق شده است تا الگوی موفقی از مردم سالاری دینی را به دنیا معرفی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلاتی در زمینه های اقتصادی وجود و حق اعتراض و انتقاد نیز توسط تمامی مسئولان به رسمیت شناخته می شود، گوش شنوا نیز در کشور وجود دارد و ملت ایران با تکیه بر خداوند و تحت رهبری مقام معظم رهبری از رذالت دشمنان عبور کرده و مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت.

قشم الگوی وحدت و اتحاد

حجت الاسلام هادی اکبری، مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نیز در این مراسم گفت: قشم همیشه الگوی وحدت و اتحاد میان مذاهب در کشور بوده است و نخبگان و علما در ایجاد این وحدت نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: تفرقه و جدایی و ایجاد نفاق در جوامع اسلامی موجب عقب ماندگی و تسلط دشمنان می شود و علما و افراد صاحب تریبون باید برای استحکام وحدت میان مردم تلاش کنند.

مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: در دنیای امروز برجسته کردن مفهوم اسلامیت و اتحاد امت اسلام بجای مذاهب مختلف برای وحدت مسلمانان دارای اهمیت زیادی است.

حجت الاسلام اکبری در پایان با بیان اینکه هر نظر و حرفی که ایجاد تفرقه کند، آب به آسیاب دشمن ریخت است، تصریح کرد: مساله جهاد تبیین در حوزه وحدت و آشنایی جوانان برای جامعه امروز ضرورت دارد.

اهمیت برگزاری جشن های مردمی هفته وحدت

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: برگزاری جشن های مردمی هفته وحدت و مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) یکی از نقاط قوت در جامعه اسلامی ایران بوده که دارای اهمیت بالایی است.

وی با بیان اینکه مومنین برادران هم هستند، ادامه داد: تمامی علما و نخبگان و افراد صاحب تریبون در نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز بر ضرورت شکل گیری وحدت میان مردم تاکید دارند.

امام جمعه شهرستان قشم افزود: وقتی انسان ها در جامعه اسلامی خیرخواه برادر خود باشند، اجتماع از نفاق و تفرقه دور شده و دروغ و کبر و بدبینی که آفت های وحدت هستند از میان برداشته می شود.

حجت الاسلام حاجبی در پایان تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی میدان دار و ستون ایجاد اتحاد در کشور بودند.

همچنین شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم بیان کرد: امروز همه ما باید شکرگزار نعمت ایمان، هدایت، اخوت و از همه مهمتر وحدت و اتحاد میان مسلمانان باشیم.

وی در پایان گفت: رسیدن مسلمانان به وحدت نیازمند آشنایی بیشتر با آموزه های سیره رسول اکرم (ص) است که باید برای معرفی بهتر آن در جامغه تلاش کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا