اجتماعی

بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و اقامت در قشم ممنوع است

فرماندار شهرستان قشم از ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و اقامت (غیرمجاز) در واحدهای صنفی، تجاری، تولیدی و صنعتی این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد محمدحسینی  افزود: این تصمیم ممنوعیت از سوی شورای تامین شهرستان مرزی قشم برای ارتقای امنیت اجتماعی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس اتخاذ شده و بنا به قوانین و مقررات مرتبط با حضور اتباع بیگانه، واحدهای یادشده باید از بکارگیری اتباع بیگانه و غیرمجاز بدون پروانه کار و اقامت، در مشاغل مختلف خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بکارگیری اتباع بیگانه در تمامی واحدهای صنفی، تجاری، تولیدی و صنعتی این جزیره ممنوع است؛ مگر با داشتن کارت اقامت و کار تصریح کرد: فعالیت اتباع بیگانه در واحدهای صنفی باید حتما در حضور متصدی و یا مباشر انجام شود که در غیر اینصورت در صورت مشاهده با متصدی واحدهای یادشده برخورد و ضمن تشکیل پرونده و معرفی متصدی یا مسوول آنجا به اداره کار و دادگستری واحد مربوطه نیز پلمب خواهد شد.

فرماندار شهرستان مرزی قشم توضیح داد: اجاره و رهن املاک نیز برای اسکان اتباع بیگانه غیر مجاز در این شهرستان ممنوع است.

محمدحسینی اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی دفاتر مشاوران املاک با هماهنگی با مقام قضایی، بر اساس ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۲ قانون نظام صنفی پروانه کسب آن دفتر باطل خواهد شد.

وی گفت: با افرادی که به منظور اسکان (کوتاه مدت و طولانی مدت) ملکی را به اتباع بیگانه غیر مجاز اجاره دهند یا حضور آنان را در جزیره تسهیل کنند، به شدت برخورد خواهد شد و ضمن پلمب آن ملک پس از تشکیل پرونده به جرم معاونت در نگهداری اتباع خارجی غیر مجاز به دادسرا معرفی می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا