مذهبی

اقلام مورد نیاز هیات‌های مذهبی قشم تامین شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از تهیه و تدارک اقلام مورد نیاز برای ادای نذر و نیاز هیات‌های مذهبی این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: در همین ارتباط گوشت قرمز، برنج و شکر به میزان کافی برای ماه محرم و صفر تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مالک یزدان پناه اظهار داشت: اقلام مورد نیاز هیات های مذهبی در ماه محرم و صفر تامین شده و مسوولین این هیات ها می توانند بدون دغدغه مایحتاج خود را تهیه و نذورات خود را ادا کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم مسوول صدور حواله در این بخش بوده و این اقلام با معرفی نامه این اداره برای اقامه عزای سید الشهدا (ع) به هیات‌های مذهبی عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: بر اساس مصوبه کار گروه استانی تنظیم بازار ۶ تُن گوشت قرمز، ۴۴ تُن برنج هندی و ۱۱ تُن شکر به هیات های عزاداری شهرستان و جزیره قشم در ماههای محرم و صفر با نرخ مصوب اختصاص یافته است.

یزدان پناه اضافه کرد: این اقلام در ماه‌های یادشده با هدف تنظیم بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و حمایت از هیات‌های مذهبی برای کاهش دغدغه تامین مواد مصرفی برای ادای نذری توزیع می‌شود.

امسال ۵۹ هیات مذهبی در این شهرستان مرزی مراسم‌ های عزاداری این ایام را برگزار می‌کنند که در ۲۵ هیات مذهبی این جزیره پخت غذا و پذیرایی از عزاداران حسینی انجام خواهد شد.

شهرستان قشم دارای ۲ بقعه متبرکه، حدود ۳۲۰ مسجد، ۲۰ حسینیه و تکایا و یک مهدیه است.

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است.

واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین (ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین (ع) (بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا