سلامت رییس هلال احمر قشم:

۱۶۰۰ گردشگر از فعالیت های بشردوستانه هلال احمر بهره مند شدند

رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: هزار و 600 گردشگر نوروزی ورودی به این جزیره از فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه ارائه شده توسط جوانان این جمعیت در اسکله شهید ذاکری، پارک زیتون و سینما دریا بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، احمدنور سرودی چهارشنبه با اعلام آمار تجمیعی از اجرا و برگزاری بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی اظهار داشت: از روز اول تا پایان روز دوم سال ۱۴۰۱ با مشارکت و تلاش اعضای جوان و فعال این جمعیت ۲۰۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به مروارید خلیج فارس از خدمات ایستگاه‌ ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) در جزیره قشم استفاده کردند.

وی ادامه داد: در این مدت اعضای جوان و فعال این جمعیت در قالب ۲ تیم سحاب،  آموزش های مهارت های ترافیکی را به  ۱۴۰ گردشگر، مهارت‌ و خدمات امداد و کمک‌های اولیه را به ۱۰ گردشگر ارائه دادند و ۶۰۰ مسافر نوروزی را به نقاط ایمن (اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی) راهنمایی کردند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: در مدت اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر به ۲۶۰ گردشگر ورودی به این جزیره انجام و ۱۰۰ کودک از فضای دوستدار کودک استفاده کردند،.

سرودی اضافه کرد: همچنین ۲۰ نفر از مسافران نوروزی فصل بهار نمازهای خود را در خیمه های نماز برپا شده توسط اعضای جوان این جمعیت اقامه کرده اند و ۱۰ گردشگر نیز به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر در پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز) این جمعیت مشارکت و از طرح یادشده حمایت کرده‌اند، افزود: طی روزهای اول و دوم فروردین 1401 خدمات امداد و کمک های اولیه به پنج گردشگر نوروزی جزیره قشم ارائه شد، ۱۰ مسافر نوروزی ورودی به این جزیره آموزش سنجش فشار خون را فرا گرفتند و ۶۰۰ قلم محصولات تبلیغاتی و فرهنگی در بین گردشگران نوروزی توزیع شده است.

بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی سازمان جوانان هلال احمر با شعار «نوروز ۱۰۴۱ سفر مسئولانه در قرن جدید، قرن امید» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می شود.

در اجرای این طرح در سراسر کشور ۳۱۳ پست ثابت و اکیپ سیار سحاب، شامل ۲۰۰ پست ثابت و ۱۱۳ اکیپ سیار سحاب، خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری وکاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه های مسافربری و مبادی ورودی استان ها ارائه می دهند.

هدف از اجرای این طرح ملی مشارکت اعضای جوان و فعال سازمان جوان جمعیت هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی،  ارتقاء ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی عنوان شده است.

در  اجرای پویش ملی بهرفت، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) در نوروز ۱۴۰۱ توسط اعضای فعال و مهرورز سازمان جوانان هلال احمر به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه می شود.

در برگزاری این طرح ملی در سراسر کشور، ۱۱۳ تیم سحاب خدمات اکیپ های سحاب (سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه بر خدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیط با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی آماده ارائه خدمات امداد و کمک های اولیه به مسافران و گردشگران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آن ها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا