اجتماعی

هلال احمر ۱۱۷ بیمار را در غرب جزیره قشم رایگان معاینه کرد

 رییس جمعیت هلال احمر قشم از بهره مندی ۱۱۷ نفر از بیماران محروم و کم تر برخوردار روستاهای غرب این جزیره از خدمات ویزیت رایگان پزشکان داوطلب هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، احمدنور سرودی اظهار داشت: این بیماران نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با مراجعه به پزشکان داوطلب هلال احمر خدمات زنان و زایمان، داخلی و مامایی را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: این تعداد بیمار از روستاهای کُنار سیاه، تُم گز، سر ریگ، دولاب، چاهو شرقی، چاهو غربی و عایشه آباد در غرب جزیره قشم روز گذشته از سوی پزشکان داوطلب به صورت رایگان معاینه شده اند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: این خدمات شامل ۸۲ مورد معاینه از سوی پزشکان داخلی و مامایی و ۳۵ مورد معاینه از سوی پزشک زنان و زایمان بوده است.

سرودی اضافه کرد: پزشکان داوطلب هلال احمر قلب جامعه در ارایه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به مردم محروم و کمتر برخوردار هستند و خدمات آنها جنبه بشردوستانه و خیرخواهانه دارد و در ارایه این خدمات تبعیض قائل نمی شوند.

وی با بیان اینکه روز گذشته استقبال بی نظیری از سوی مردم روستاهای محروم و کم تر برخوردار غرب جزیره قشم برای دریافت خدمات درمانی انجام شده است، گفت: در تلاش هستیم به زودی با هماهنگی کامل با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، جمعیت هلال احمر استان هرمزگان دومین کاروان سلامت را به منظور ارایه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و توزیع رایگان دارو بین بیماران و افراد محروم و نیازمند به دریافت خدمات درمانی به سایر روستاهای کم تر برخوردار غرب جزیره قشم اعزام کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر قشم افزود: اعزام دومین کاروان سلامت هلال احمر این شهرستان مرزی با توجه به ارزیابی و بیماریابی گروه های داوطلب هلال احمر انجام خواهد شد.

ارایه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه یک قرن در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا