اقتصادی

قشم در مسیر رونق اقتصادی و سرمایه گذاری

معاون حقوقی رییس جمهوری ضمن بازدید ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد قشم در حوزه های زیرساختی، تجاری، صنعتی و نفت و انرژی؛ بر لزوم رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان جهت ایجاد رونق اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبر قشم، محمد دهقان، معاون حقوقی رییسی جمهوری در جریان سفر یک روزه خود به جزیره زیبای قشم، مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم پس از 30 سال را یک اقدام بسیار مثبت و سازنده دانست.
معاون رییس جمهوری همچنین قشم را یکی از مهمترین قطب ها جهت توسعه صنایع و اقتصاد دریامحور مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و بر لزوم برنامه ریزی جهت اجرای طرح های مختلف اقتصادی و زیربنایی در جزیره قشم تاکید نمود.
براساس این گزارش، معاون رییس جمهوری در بازدید از بندر بهمن در جریان وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر قرار گرفت و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیحاتی را پیرامون وضعیت صادرات، صادرات مجدد و مثبت شدن تراز تجاری این منطقه آزاد پس از 30 سال ارائه نمود.
معاون حقوقی رییس جمهوری در بخش دیگری از برنامه های خود از شرکت های تولیدی و صنعتی فعال در شهرک صنعتی طولا بازدید کرد و ضمن آشنایی با ظرفیت های حوزه صنعت و تولید، در گفتگوی مستقیم با تولیدکنندگان در جریان های چالش های پیش روی آنان قرار گرفت. وضع برخی قوانین مغایر با ماهیت و ماموریت مناطق آزاد طی سال های گذشته مشکلاتی را بر سر راه تولیدکنندگان قرار داده است که تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم در جلسه با معاون حقوقی رییس جمهور آنها را مطرح کردند.
محمد دهقان در ادامه بازدیدهای خود از توانمندی ها و ظرفیت های جزیره قشم از شرکت های شناورسازی صنعت تمیم قشم و شناورسازی عصر آبی خلیج فارس بازدید کرد. صنعت شناورسازی یکی از حوزه های اقتصادی فعال در این منطقه است که در حال حاضر با تولید شناورهای فلزی، چوبی و فایبرگلاس تجاری، تفریحی و صیادی توسط واحدهای فعال در این حوزه، جایگاه ویژه ای در رونق اقتصاد دریاپایه در جزیره قشم دارا هستند.
بازدید از شرکت نفت سازه قشم، یکی از مجموعه های فعال در حوزه طراحی پایه، تامین، ساخت و نصب سکو و روسازه های دریایی مرتبط با طرح های توسعه میادین نفت و گاز، انجام عملیات نفتی و ساخت و تعمیر انواع سازه ها و شناورهای دریایی مقصد دیگر بازدیدهای معاون رییس جمهوری بود.
معاون حقوقی رییس جمهوری در بخش دیگری از بازدیدهای خود با حضور در مجموعه پارس بهین پالایش نفت قشم به عنوان نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور، بزرگترین تولیدکننده قیر در گریدهای مختلف در منطقه و واحد نمونه صادراتی در منطقه آزاد قشم، ضمن آشنایی با ظرفیت های موجود در جریان روند فرآیندهای تولیدی این مجموعه قرار گرفت.
بررسی آخرین وضعیت بخش هایی از طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس (بندر کاوه و پل خلیج فارس) بخش پایانی بازدیدهای محمد دهقان، معاون رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به جزیره زیبای قشم بود. در این بازدید پیرامون ظرفیت های اقتصادی و نقش استراتژیک بندرکاوه در ارتقای اقتصاد دریامحور و توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی در جزیره قشم توضیحاتی ارائه شد.
توسعه بندر کاوه به عنوان یکی از چهار رکن پروژه طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس از موضوعاتی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد. همچنین در بازدید از محل احداث پل خلیج فارس به عنوان محور متصل کننده جزیره قشم به سرزمین اصلی، پیرامون نحوه اجرای این پروژه برای معاون حقوقی رییس جمهوری توضیحاتی ارائه شد. احداث پل خلیج فارس یکی از مصوبات سفر آیت الله رییسی، رییس جمهوری به استان هرمزگان بود که طی روزهای گذشته و با دستور معاون اول رییس جمهوری به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیف بودجه احداث پروژه در سال 1403 تقویت شده است.
گفتنی است در بازدیدهای محمد دهقان، معاون حقوقی رییسی جمهوری از ظرفیت های اقتصادی جزیره زیبای قشم، عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان، محمد محمدحسینی، فرماندار و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا