اجتماعی

ضرورت ارتقا فرهنگ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در جزیره قشم / 2 پهپاد آتش‌نشان و 1 آتش‌خوار تندرو به ناوگان ایمنی قشم اضافه می شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه مدیریتی و برنامه ریزی برای انجام آموزش های ضروری جهت ارتقا فرهنگ پدافند غیرعامل، پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران در سطح جزیره قشم و برای ساکنان این منطقه باید مورد توجه ویژه باشد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی در شورای پدافند غیرعامل منطقه آزاد قشم که با حضور مصطفی طزری، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: موضوع پدافند غیرعامل از مسائل مورد توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و سازمان منطقه آزاد قشم نیز در راستای عمل به تکالیف ذاتی و قانونی خود باید برای اجرایی شدن این موضوعات برنامه ریزی کند.
وی ادامه داد: وضعیت زیرساخت ها، موضوع جمعیت شناور در فصول مختلف جزیره قشم و همچنین مسائل مربوط به اقتصاد دریاپایه با توجه به سیاست های کلی ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب از مهمترین موضوعاتی هستند که نیاز این منطقه به توسعه پدافند غیرعامل نشان می دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در سال های گذشته کمبودهایی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در منطقه آزاد و جزیره قشم وجود داشته است که با برنامه ریزی مدیریتی صورت گرفته، موضوع ایجاد مرکزیت برای هدایت و تصمیم گیری در مدیریت بحران رفع می شود.
به گفته پیغامی؛ با ایجاد تغییرات جدید در ساختار مدیریتی و نیروی انسانی، شاهد توسعه آموزش های لازم در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در سازمان منطقه آزاد قشم، جامعه محلی، واحدهای تولیدی و اقتصادی و تمامی سطح جزیره خواهیم بود.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقا سطح زیرساخت ها و تجهیزات ایمنی جهت جلوگیری از ایجاد بحران در جزیره، گفت: قرارداد خرید دو عدد پهپاد آتش نشان و یک آتش خوار تندرو با هداف افزایش توان مقابله با حوادث و آتش سوزی به امضا رسیده و در آینده نزدیک این تجهیزات به ناوگان ایمنی منطقه آزاد قشم اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: جلسات آموزشی حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و ایمنی به صورت کارگاه های مختلف با توجه به نیازمندی واحدهای مختلف سازمان و جزیره طبق برنامه جامع و نقشه راه انجام می شود و امیدواریم به توسعه فرهنگ پیشگیری و مدیریت بحران در جزیره قشم کمک کند.
براساس این گزارش، مصطفی طزری، معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل نیز در این جلسه گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای راهبردی و اصولی سیاست ها و برنامه های حوزه پدافند غیرعامل در سطوح مختلف است و سازمان پدافند غیرعامل آماده توسعه همکاری ها با سازمان منطقه آزاد قشم در این زمینه است.
وی ادامه داد: با وجود تلاش های انجام شده و پیشرفت های حاصل شده هنوز کارهای نیمه تمام زیادی در حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و افزایش سطح ایمنی در قشم وجود دارد که امیدوار هستیم با تهیه و تدوین یک برنامه جامع و نقشه راه شاهد ارتقا سطح آمادگی و بازدارندگی در برابر تهدیدها و پیشگیری از بحران در این جزیره قشم باشیم.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هزینه در حوزه پدافند غیرعامل در حقیقت سرمایه گذاری و جلوگیری از افزایش هزینه ها در زمان بحران است، افزود: هدف و ماموریت اصلی در پدافند غیرعامل تلاش برای مختل نشدن ارائه خدمات اساسی و کارکردهای ضروری به مردم است.
طزری تاکید کرد: در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وجود مدیریت و فرماندهی واحد و یکپارچه دارای اهمیت بالایی است که امیدوار هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم شاهد حل مشکلات قدیمی در زمینه باشیم.
وی در پایان گفت: اقدامات خوبی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علوم نوین در کشور و جزیره قشم اتفاق افتاده است که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی به تشریح آنها برای مردم و امیدآفرین در این حوزه پرداخت.
محمد بیگ، دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و ایمنی نیز در این جلسه گفت: برای مقابله با تهدیدات و دشمنی ها در دنیای امروز نیازمند استفاده از ظرفیت های علوم نوین و فنون جدید هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در عرصه عمل نیز باید مطابق یک نقشه راه جامع، برای توسعه آموزش های ضروری و لازم و همچنین استفاده از فناوری های روز در حوزه های صنعتی، زیستی، سایبری و اجتماعی بهره مند شد.
دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و ایمنی در پایان گفت: آموزش در حوزه های مربوط به پیشگیری و مدیریت بحران و همچنین پدافند غیرعامل باید برای نیروی انسانی و جامعه محلی ساکن در جزیره قشم قابل لمس باشد.
کوروش آموزگار، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه تاکید کرد: اهتمام و جدیت لازم برای انجام کارهای جدید مدیریتی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در این سازمان وجود دارد و امیدوار هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد تاثیرگذاری و توسعه این حوزه در زمینه پیشگیری از بحران در سطح جزیره و سازمان منطقه آزاد قشم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا