اجتماعی

دستگاه قضایی در تحقق امنیت اجتماعی نقش مهم و حساسی دارد

فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه دستگاه قضایی در تامین عدالت و تحقق امنیت اجتماعی جایگاه و نقش مهم و حساسی دارد، گفت: اجرای عدالت اجتماعی و احقاق حقوق افراد یکی از مهمترین عوامل آسایش شهروندان است که مسوولان قضایی، قضات، دادیاران، دادرسان و کارکنان این دستگاه در این مهم نقش تعیین کننده ای دارند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد محمدحسینی اظهار کرد: هفته قوه قضاییه و گرامیداشت حادثه هفتم تیر ماه فرصت مغتنمی برای یادآوری جنایات و خیانت های منافقین کوردل و به نمایش گذاشتن دستاوردهای دستگاه قضایی نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی گرانقدر و ارزشمند برای تکریم مقام شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی و محکوم کردن توطئه‌های استکبار جهانی علیه مردم انقلابی و آگاه ایران اسلامی است.

فرماندار قشم با بیان اینکه قوه قضاییه رکن اساسی برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و دفاع از مظلومان است، افزود: بی گمان کارگزاران‌ دستگاه قضا پاسداران راستین قانون اساسی هستند که در سایه نصایح و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای تحقق عدالت در کشور، وظیفه ای حساس و مسوولیتی خطیر در حمایت از حقوق فردی و اجتماعی ملت را بر عهده دارند.

محمد حسینی با اشاره به این سخن شهید آیت‌ الله سیدمحمد حسینی بهشتی که عدالت اخلاقی زمینه ساز تحقق عدالت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه است، گفت: عدالت تنها مربوط به مسایل مادی و اقتصادی نیست بلکه تمام امور جزیی و کلی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه عدالت از نظر دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد به طوری که با بینش و جهان بینی یک مسلمان مرتبط است، بیان داشت: در مورد اهمیت چشمگیر عدالت همین بس که نظام آفرینش بر اساس آن بنا نهاده شده و محور جامعه اسلامی نیز عدالت در ابعاد مختلف است.

در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ آیت‌ الله سیدمحمد حسینی بهشتی، و بیش از ۷۰ تن از مقام ها و چهره‌ های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا