عمرانی

مرحله نخست پارک ساحلی قشم به بهره‌برداری رسید

استاندار هرمزگان همزمان با هفتمین روز از هفته دولت با سفر به قشم، مرحله نخست پارک ساحلی این جزیره را افتتاح و سایت ورزشی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری را کلنگ زنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مهدی دوستی روز چهارشنبه هشتم شهریورماه به مناسبت هفته دولت و به منظور بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف در قشم، راهی این شهرستان شد و مورد استقبال رسمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، امام جمعه و امام جمعه اهل سنت و جمعی از مدیران این جزیره قرار گرفت.

دوستی در نخستین برنامه‌ امروز خود، پروژه مرحله نخست پارک ساحلی قشم را افتتاح کرد که مساحت این پروژه هفت هکتار بوده و با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی یادآورشد: برای این پارک یکهزار و ۵۰۰ متر فضای پیاده‌روی ساحلی، پارکینگ، فضای سبز و برخی امکانات دیگر در نظرگرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: این طرح با اعتباری افزون‌بر ۴۵۰ میلیارد ریال شامل خطوط انتقال و تغذیه و ۱۵ هزار متر شبکه توزیع گازرسانی است، با اجرای این طرح یکهزار و ۴۷۰ خانوار این جزیزه به شبکه گازرسانی متصل شدند و یکهزار و ۴۰۰ انشعاب نیز اجرا شده است.

دوستی در دومین برنامه خود با حضور در محلات بافت فرسوده شهر قشم، طرح سایت ورزشی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری این شهر را کلنگ زنی کرد، این طرح در زمینی به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع قرار است با مشارکت منطقه آزاد، فرمانداری و شهرداری قشم و با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در این سایت امکانات و ظرفیت‌های متعدد فرهنگی، درمانی و ورزشی از جمله پایگاه سلامت، زمین والیبال، سالن ورزشی چند منظوره، زورخانه، فضای بازی کودکان، پارکینگ، فضای سبز و پیاده رو درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا