آخرین خبرهااجتماعی

مطالبات معوق تامین اجتماعی قشم از یک‌هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال فراتر رفت

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان قشم گفت: میزان معوقات این شعبه به بیش از یک هزار و ۱۳۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ، عبدالله محمدی  ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، اظهار داشت: این میزان بدهی معوق مربوط به سال تاسیس این شعبه در قشم (1375) تا به امروز می باشد که با پرداخت آن می توان خدمات بهتری را به بیمه شدگان ارائه کرد.

وی شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در این شهرستان را 25 هزار و 438 نفر اعلام کرد و افزود: 47 هزار و 607 نفر هم بیمه شده تبعی این شعبه هستند.

به گفته رئیس تامین اجتماعی شهرستان قشم، در حقیقت از جمعیت حدود 150 هزار نفری قشم، 73 هزار و 45 نفر که حدود 50 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند، بیمه شده شعبه تامین اجتماعی قشم هستند.

وی ادامه داد: چهارهزار و 385 نفر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی در قشم هستند که از این تعداد دو هزار و 662  نفر مستمری بگیر اصلی و یکهزار 723 نفر هم مستمری بگیر تبعی هستند.

به گفته محمدی، حداقل دریافتی بازنشستگان در سال جاری پس از متناسب سازی، با سابقه 30 سال به دو میلیون و 750 هزار تومان و با داشتن 35 سال سابقه، به سه میلیون تومان رسیده است.

وی از  سازمان تامین اجتماعی به عنوان نقطه اتکاء و خانه امید مولدترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه نام برد و گفت: در شرایط کرونایی کشور که تداوم حیات بسیاری از کسب و کارها به مخاطره افتاده است، شرکای اجتماعی این سازمان به‌ ویژه کارگران و مستمری‌بگیران، آینده خویش را در گرو تدبیر این سازمان خدمات‌رسان اجتماعی می‌بینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا