اجتماعی

ارتقا کیفی مهندسی قشم برپایه ساختمان‌سازی نوین/احداث سالن چند منظوره محله سجادیه قشم به پیگیری بیشتری نیاز دارد

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قشم گفت: همایش هم‌اندیشی و بررسی ضوابط جدید معماری با هدف ارتقا سطح علمی مهندسان‌ معماری و عمران و به روز رسانی اطلاعات آنان با مفاهیم جدید صنعت ساختمان در قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مریم خادمی در حاشیه همایش هم‌اندیشی و بررسی ضوابط جدید معماری قشم در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم” با اعلام این مطلب اظهار داشت: ساختمان سازی در نقاط مختلف قشم با اقبال مثبتی همراه است و محلات قدیم‌ نباید از این فرایند عقب بمانند و همایش‌هایی که با حمایت شورای اسلامی شهر قشم و سازمان نظام‌مهندسی استان هرمزگان برگزار می‌شود باید موجب تغییر اساسی در بافت فرسوده قشم شود.
وی با اعلام اینکه خوشبختانه بافت قدیم شهر قشم در لیست بافت‌های قدیم کشور قرار گرفته است، افزود: این فرصت مناسبی است تا از طریق تسهیلات مناسب بتوانیم بناهای قدیمی بافت قدیم شهر قشم را با تلاش مهندسان جزیره احیا و به روزرسانی کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر قشم بیان داشت: فعالیت این شورا حول محور کارهای عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محلات قدیم که کمتر به آن توجه شده متمرکز گردیده تا از این مسیر شاهد توسعه در جای جای شهر قشم‌ باشیم.
وی در ادامه به طور تلویحی از کم توجهی شهرداری به محلات قدیم شهر قشم از جمله محله سجادیه گلایه کرد و گفت: برای جبران عقب ماندگی در محلات بافت فرسوده به زودی ساخت پروژه‌های مختلف به ویژه ایجاد سالن‌های ورزشی چند منظوره در محلات بافت قدیم این شهر از جمله در محله سجادیه اجرا خواهد شد.
او بیان داشت: شورای اسلامی شهر قشم نگاه ویژه‌ای به تحول در بافت فرسوده این شهر دارد و به زودی دو طرح ورزشی چند منظوره در حوزه بافت قدیم ایجاد خواهد شد.
خادمی با اعلام اینکه طراحی هر دو پروژه و بودجه آنها آماده است، افزود: خوشبختانه موافقت تحویل زمین هم در کمیسیون مربوطه انجام شده و این‌ پروژه ورزشی به عنوان مطالبه بحق مردم در دو محله بافت قدیم شهر قشم نقش مهمی در سلامت جوانان و نوجوانان خواهد داشت.
وی در پایان به موضوع زمین ورزشی سام و زال که از دوره ریاست جمهوری دولت نهم نیمه‌کاره در شهر قشم باقیمانده بود، پرداخت و تصریح کرد: خوشبختانه مساله مالی این پروژه تامین شده و این مجموعه ورزشی چند منظوره پس از نزدیک به دو دهه به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
عادل عتیقی نژاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا