اخبار مهم

هشدار دادستان قشم به وزیر راه درباره گریز از حادثه در فرودگاه قشم

دادستان قشم از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد پیش از آنکه در باند پرواز فرودگاه قشم برای هواپیماهای مسافربری حادثه جانی رخ دهد، فرودگاه دیوار کشی شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از فارس، با توجه به نبود دیوار محافظتی در فرودگاه قشم و ورود حیوانات (شتر) به باند پرواز وقوع هر گونه حادثه ناگوار در این فرودگاه متصور است.
در همین زمینه دادستان قشم طی نامه‌ای به وزیر راه‌وشهرسازی از ورود حیوانات به محوطه فرودگاه انتقاد کرد.
امید مهدوی‌مجد در این نامه خطاب به وزیر راه شهرسازی گفت: در راستای پیگیری حقوق عامه و جلوگیری از حوادث ناگوار نسبت به حصارکشی اطراف فرودگاه که از سال ۱۴۰۱ مکاتبات آن انجام شده‌است، هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.
باتوجه به گذشت بیش از ۲۵ سال از نصب فنس‌های فلزی فرودگاه قشم، رطوبت و شرجی هوا و همچنین عدم تخصیص اعتبار برای بازسازی این فنس‌ها دچار فرسودگی و پارگی حصار گردیده و عملا می‌توان گفت فرودگاه فاقد هرگونه دیوار حفاظتی است.
از آنجا که فرودگاه به عنوان یک نقطه مهم ورود و خروج مسافران محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در تمام امور ارتباطی، تجاری و گردشگری دارد، ورود حیوانات و مخصوصا شترهای سرگردان به محوطه فرودگاه تهدیدی برای امنیت، بهره‌وری و سلامت عمومی می‌باشد و باعث تاثیرات منفی و حوادث ناخوشایندی مانند تصادف شترها با هواپیما می‌شود.
متاسفانه ورود و تردد حیوانات در این فرودگاه به امری کاملا طبیعی بدل گردیده است که در صورت تداوم شرایط فعلی و عدم تدابیر لازم احتمال بروز تبعات سوء امنیتی و بروز سانحه برای پروازهای مسافری کاملا متصور می‌باشد.
بنابر موارد ذکر شده دستور فرمایید این موضوع به سرعت بررسی و اقدامات لازم در راستای جلوگیری از ورود شترها، ترمیم فنس‌ها و دیوارکشی و هم‌چنین تشکیل پایگاه‌های امن در اطراف فرودگاه در دستورکار قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا