ایران

ایستگاه پمپاژ گوران ظرف یک هفته راه اندازی می شود / حل مشکل آب در روستاهای غرب جزیره

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) هرمزگان از راه اندازی ایستگاه پمپاژ روستای گوران تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، خلیل یکتاپرست روز یکشنبه ۹ تیرماه در شورای اداری شهرستان قشم بیان کرد: با وارد شدن این ایستگاه به مدار شبکه توزیع آب شرب، مشکل آب روستاهای غرب جزیره قشم برطرف می شود.
وی افزود: روزانه ۲۱ هزار مترمکعب آب در شهرستان قشم تولید می‌شود که این میزان دو برابر سرانه مصرف جمعیت این جزیره است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) هرمزگان با اشاره به اینکه شبکه آبرسانی تمام روستاهای قشم به جز سه روستا کامل شده است، ادامه داد: آب شرب جزیره تنها از طریق سایت‌های آب‌شیرین‌کن تأمین می وشود که این تک منبعی بودن تأمین آب روستاها باعث بروز برخی مشکلات می‌شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون پنج آب شیرین کن در سایت‌های مپنا، کووه ای، رَمچاه، سَلَخ و کاروان آب شرب جزیره قشم را تأمین می‌کنند.
یکتاپرست مشکل اصلی را نحوه توزیع و مصرف آب در جزیره قشم دانست و گفت: برداشت‌های بی رویه روستاها واقعیتی است که باید به آن اذعان داشت و می‌توان آن را ناشی از بی‌اعتمادی مردم به شبکه آب رسانی دانست.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) هرمزگان ادامه داد: هم اینک آب تولیدی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سرمایه گذاران به صورت تضمینی خریداری و فقط یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت آن از روستاییان دریافت می‌شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز بابت هزینه قرارداد نگه داری و تعمیرات پرداخت می‌شود.
یکتاپرست عنوان کرد: در مکاتباتی که با وزارت نیرو انجام شد، افزایش سایت‌های آب شیرین کن درخواست شده و تا قبل از اجرایی شدن طرح ایجاد سایت‌های جدید آب‌شیرین‌کن، سه هزار مترمکعب آب به شبکه تزریق می‌شود.
سرپرست شرکت آبفار هرمزگان در توضیح بیشتر عنوان کرد: سال ۱۳۹۶ از منطقه آزاد قشم درخواست شد زمینی در باسعیدو جهت احداث آب‌شیرین‌کن در اختیار شرکت آبفار هرمزگان قرار گیرد اما تا کنون این امر اجرایی نشده است.
وی افزود: شرکت آبفار هرمزگان حتی آمادگی خود را برای خرید زمین در این منطقه اعلام کرده است اما هیچ‌گونه همکاری از سوی سازمان منطقه آزاد قشم مشاهده نمی‌شود.

سرپرست شرکت آبفار هرمزگان ادامه داد: در صورت واگذاری زمین به این شرکت، مشکل آب در غرب جزیره به طور کامل برطرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا