اجتماعی

آب قشم کاملا سالم است/استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی در شرکت ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: آب تولیدی در این مجموعه کاملا سالم و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی است.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، شهرام داوری با اعلام این مطلب، اظهار داشت: علاوه بر پایش روزانه آب در مجموعه آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم، آب تولیدی این شرکت به طور منظم توسط شرکت استاندارد قشم و شبکه بهداشت و درمان به صورت موردی مورد آزمایش قرار می‌گیرد که خوشبختانه تاکنون مشکلی از سوی این دو مرکز اعلام نشده است.
وی ادامه داد: متاسفانه 40 درصد اتصالات شبکه آبرسانی قشم به دلیل قدیمی بودن دچار زنگ زدگی شده که علاوه بر تنگ کردن قطر لوله‌ها و کاهش فشار آب، منجر به تغییر رنگ آب هم می‌شود اما این آب فاقد هر گونه آلودگی میکروبی است.
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: براساس اطمینان از سلامت آب تولیدی در این مجموعه، ورود آب‌ معدنی به این شرکت ممنوع است و تمام کارکنان و میهمانان از آب‌های تولیدی شرکت استفاده می‌کنند.

اصلاح شبکه آب قشم با 150 میلیارد تومان اعتبار

به گفته داوری، 90 درصد زردی آب که گاها در منازل مردم دیده می‌شود مربوط به اتصالات قدیمی است که باید تعویض شود که اجرای این پروژه به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تامین این میزان اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد یا شرکت آب، برق و تاسیسات امکانپذیر نیست و سیاست ما اصلاح موردی شبکه است.
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: وضعیت شبکه لوله‌کشی شهر قشم به ویژه در بافت قدیمی و شهرک‌های سام و زال، الهیه و بخشی از شهرک نریمان مشکل دارد که نیروهای ما به صورت موردی اتصلات غیر فلزی را جایگزین اتصالات چُدنی می‌کنند تا از پوسیدگی و زنگ‌زدگی مجدد اتصالات جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا