هواشناسی

طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی هرمزگان دور از انتظار نیست

 رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب (جمعه) در ارتفاعات استان هرمزگان رشد ابر با احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی تگرگ و تُند باد لحظه ای پیش بینی می شود، گفت: طغیان رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، دریای عمان و تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد شد، از این رو توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: شدت بادهای جنوب شرقی صبح امروز در مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان قابل ملاحظه و به نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در آمد و شدهای صبحگاهی خواهد شد، این شرایط دریایی تا اواسط هفته آینده در ساعت های صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: شرایط رفت و آمد در بنادر و جزایر غربی استان هرمزگان نسبتا مساعد پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: به تدریج با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور و تاثیرگذاری آن در استان هرمزگان، در مناطق شرقی استان و بخش هایی از مناطق مرکزی افزایش سرعت بادهای گرم و خشک، همراه با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی شاهد ماندگاری هوای گرم در استان هرمزگان خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: با توجه به احتمال رشد ابر در ارتفاعات استان هرمزگان، وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق، گاه تگرگ و تُند باد لحظه ای در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب(جمعه) توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا