سلامت

تکنسین های اورژانس قشم به یکهزار و ۸۱۲ ماموریت فوریتی اعزام شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرد، تکنسین های اورژانس ۱۱۵ این جزیره در چهار ماهه نخست امسال به منظور ارایه خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی به یکهزار و ۸۱۲ ماموریت امدادی اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، دکتر یاسر مرادی افزود: در مدت یادشده ۵۵۴ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و یکهزار و ۲۵۸ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت تکنسین های اورژانس ۱۱۵ پس از ارایه خدمات فوریت های پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران، یکهزار و ۳۰۷ نفر از آنان را نیز برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی این جزیره یا استان هرمزگان انتقال داده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم توضیح داد: همچنین با تلاش تکنسین های اورژانس این جزیره ۱۵ مصدوم با بالگرد اورژانس هوایی در ۱۳ ماموریت و ۷۵ بیمار در ۶۰ ماموریت با آمبولانس دریایی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شده اند.

مرادی از عموم جزیره نشینان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث، با کارشناسان مرکز پاسخگویی اضطراری اورژانس شهرستان مرزی قشم با شماره تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی از قشموندان درخواست کرد برای کاهش زمان حضور تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیماران و مصدومان انواع حوادث، در اعلام نشانی محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر(مانند مسجد، چهارراه، تابلو بزرگ مغازه ها یا ادارات) استفاده کنند.

ارایه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و ماموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا