آخرین خبرها مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

۲۹ طرح در قشم به بهره‌برداری می‌رسد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیش از ۲۹ طرح با ۲۰ هزار میلیارد ریال و ۲۶۳ میلیون یورو سرمایه گذاری تا چهار ماه آتی در این منطقه به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی در بیستمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها که میزان سرمایه گذاری ریالی آن در مرحله‌ اول افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است، نشانه‌ای بارز از عزم این سازمان برای تسریع در توسعه جزیره  است.

وی از پیگیری سازمان منطقه آزاد قشم برای ارائه طر های توسعه جزیره در قالب برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد و گفت: برای این برنامه افزون بر سه عنوان موضوعی در حوزه ملی و هشت عنوان موضوعی در حوزه سازمانی در نظر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جابجایی مدیر املاک و مستغلات این سازمان گفت: در پنج سال گذشته از مجموع ۴۸ پرونده‌ واگذاری در منطقه آزاد قشم، تعداد  ۴۰ فقره پرونده حل و فصل شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا