مذهبی

قشم در آستانه سالروز شهادت یازدهمین خورشید آسمان امامت سوگوار شد

جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس از عصر (شنبه) در آستانه سالروز شهادت جانسوز یازدهمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) غرق در ماتم و عزا است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم ،به همین مناسبت پرچم‌های سیاه سوگ و ماتم بر سر در معابر و منازل، خیابان‌ها، میادین و محلات شهر قشم به اهتزاز درآمد و مردم این خطه در غم فراق امام حسن عسکری(ع) جامه سیاه بر تن کردند.

قرار است از شامگاه امشب هیات های مذهبی قشم نیز با برپایی دسته جات عزاداری با عبور از خیابانهای اصلی شهر در رثای یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت عزاداری کنند.

جدای از فضای حقیقی، بسیاری از قشموندان دیندار و ولایت مدار در صفحات شخصی خود، شهادت امام حسن عسکری (ع) را به امام زمان (عج) تسلیت گفته و برای آن امام غایب از نظر، آرزوی صبر کردند.

امام حسن عسگری (ع) یازدهمین پیشوای شیعیان در هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری متولد شد. پدرش امام دهم حضرت امام هادی (ع) و مادرش بانویی شایسته به نام حدیثه است.

چون به دستور خلیفه عباسی مجبور به سکونت در سامرا و در محله ای نظامی سکونت گزید او را عسگری گفتند. نقی و زکی از دیگر القاب وی و کنیه اش ابومحمد است.

مدت امامت آن حضرت ۶ سال بود و در طول دوران امامت زیر فشار شدید و محدودیت های گوناگون خلفای عباسی به ویژه سکونت اجباری و حتی حبس در زندان بود با این حال از مبارزه با عباسیان و نیز هدایت و توجیه مومنان و آماده سازی برای دوران غیبت امام مهدی (عج) دست بر نداشت.

بعد علمی و تلاش برای تبیین سنت پیامبر اکرم (ص) و سیره امامان شیعه و تربیت شاگردان و رفع شبهات از دیگر ابعاد زندگی پر بار آن امام همام بود.

همین جایگاه و نفوذ و بزرگی امام بود که تحمل حکومت عباسی را به پایان برد تا آن حضرت را در سال ۲۶۰ هجری پنهانی مسموم کرده و به شهادت رساند.

مضجع شریف آن حضرت در شهر سامرای عراق و کنار مضجع شریف پدر بزرگوارشان، حضرت امام علی النقی (ع) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا