اقتصادی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم:

ارائه خدمات حمل مسافر دراسكله لافت توسط قایق های غير مسافري قانوني نيست

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم حمل مسافر توسط قایق های غیراستاندارد را فاقد ایمني و غیر قانونی خواند و گفت: ارائه هرگونه خدمات مسافری از سوی این قایق ها در بندر لافت که یک اسکله کابوتاژی حمل خودرو و سرنشين با لندینگ کرافت است، ممنوع و غیرمجاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم هادی نعیمیان با اشاره به اینکه این نوع قایق ها برای کاربری هاي نظير صيادي و در برخي مناطق داراي اسكله مناسب و با رعايت مسائل ايمني، فعاليت گردشگري نزديك به ساحل و آب هاي آرام استفاده مي گردند، افزود: پایگاه دریابانی جزیره قشم بایستی از فعالیت مسافری این نوع قایق ها در اسکله هاي لافت و پهل جلوگیری کند و متخلفان را به مراجع  صالحه معرفی نماید.
وی یادآور شد: سازمان منطقه آزاد قشم برای مهیا ساختن زمینه فعالیت این قایق ها با کاربری تفریحی قبلا یک اسکله شناور در روستای لافت نصب کرده است تا گردشگران جهت بازدید از جنگل های حرا از خدمات این قایق ها استفاده کنند.
نعیمیان با هشدار به مسافران و گردشگران درخصوص استفاده از این قایق ها برای انتقال بین سرزمین اصلی و جزیره قشم و همچنین بین جزایر تصریح کرد: مسئولیت پیامدها وحوادث  ناشی از این استفاده غیرمجاز به عهده قایق داران است.
گفتنی است اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن ضمن توصیف وضعیت اسکله لافت، یک قایق صیادی را نشان می دهد که به صورت غیرمجاز مسافران خود را در آن پياده می کند و تهیه کننده این ویدیو به جای اینکه به غیرقانونی و غیرمجاز بودن این اقدام قایق مذکور اشاره کند، خواستار تجهیز و توسعه امکانات برای این اقدامات غیر ايمن می شود، درحالی که بندر لافت یک  اسکله کابوتاژی حمل خودرو و سرنشين با لندینگ کرافت است. 
(پروانه خروج موقت وسیله نقلیه را کابوتاژ Cabotage و شناور ویژه حمل و جابجایی خودروها را لندینگ کرافت landing craft می گویند)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا