سلامت

۳۶۳ نفر روزهای تاسوعا و عاشورا از خدمات هلال احمر قشم بهره مند شدند

 رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: ۳۶۳ نفر از قشموندان عزادار عاشق ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در روزهای تاسوعا و عاشورا از خدمات نیروهای امدادی هلال احمر این شهرستان مرزی بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، احمدنور سرودی  اظهار داشت: از این تعداد ۲۳ نفر دچار مشکلاتی از جمله مصدومیت سطحی و عمیق شده و یا نیاز به کمک پزشک و اعزام به مراکز درمانی داشته اند و برخی نیز به صورت سرپایی درمان شده و یا از خدمات آزمایش فشار خون و قند خون بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در این مدت تیم‌ های سحر جوانان جمعیت هلال احمر قشم با برپایی ایستگاه سلامت و آموزش در مساجد، تکایا و هیات‌ های مذهبی در کنار عزاداران حضور داشتند و در برپایی و ارایه خدمات در ایستگاه‌ های صلواتی مشارکت داشتند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۶ امدادگر مرد و ۱۴ امدادگر زن برای خدمات رسانی به عزاداران و سوگواران حسینی فعالیت داشتند و تمام نیروهای این جمعیت برای خدمات دهی به هیات های مذهبی این شهرستان مرزی در حالت آماده باش بودند.

سرودی اضافه کرد: در مدت یادشده سه نفر از عزاداران به علت سابقه دیابت، فشار خون و گرمازدگی شدید به مراکز درمانی این جزیره منتقل شدند.

وی گفت: همچنین سامانه مجازی جمعیت هلال احمر به نشانی khadem.ir با آموزش آمادگی، ایمنی و کمک‌ های اولیه در ایام محرم آگاهی‌های لازم را در اختیار عزاداران حسینی قرار داده بود تا با رعایت موارد ایمنی در هیات‌ ها، تکایا و آمادگی در برابر مخاطرات احتمالی، مراسم‌ های محرم و صفر باشکوه‌ تر از همیشه برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا