آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیسیاسیگزارش

ابتلای ۱۱۹۲ قشموند به کووید-۱۹/ ۱۳۱ خوشه در قشم شناسایی شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تاکنون یک هزار و ۱۹۲ قشموند و ۳۴ مسافر در این جزیره به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که ۲۲ نفر از مبتلایان کودکان زیر ۶ سال هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا بهزادی در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان قشم اظهار داشت: ابتدای شیوع کووید-۱۹ در قشم تا کنون سه هزار و ۳۲۳ نمونه‌گیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن بوده‌اند، افزود: یک هزار و ۱۹۲ نفر از مبتلایان ساکن جزیره قشم و ۳۴ نفر نیز مسافر هستند و در روز گذشته ۱۴ مورد مثبت کرونا در این شهرستان ثبت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: ۴۵ درصد از مبتلایان زن و ۵۵ درصد نیز مرد هستند که در این بین ۱۲ مورد فوتی ثبت شده و نیمی از آن را آقایان تشکیل می‌دهند.

بهزادی جوان‌ترین فوتی ۴۲ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۹۱ ساله عنوان و اضافه کرد: ۹ بیمار فوت شده دارای بیماری زمینه‌ای و سه مورد نیز بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این بین کرونای ۲۲ کودک زیر ۶ سال نیز در جزیره قشم مثبت اعلام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم ابراز داشت: ۹۵ درصد از مبتلایان ایرانی و پنج درصد نیز غیرایرانی هستند.

بهزادی با اشاره به شناسایی ۱۳۱ خوشه بیماری در جزیره قشم، تصریح کرد: ۱۰۰ خوشه شهری و ۳۱ خوشه روستایی هستند که بزرگترین خوشه با ۷۴ نفر مبتلا مربوط به یک عروسی است.

وی افزود: نمونه‌گیری به افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه‌ای، کادر درمان و موارد خاص محدود شده است.

تجمعات انسانی عامل اصلی گسترش کرونا در قشم

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز در این نشست اظهار داشت: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری نمازهای جمعه و جماعت، برپایی سفرهای عید فطر، عروسی و عزاها از عمده دلایل گستردگی شیوع کرونا در قشم است.

وی افزود: رفت و آمد ناگسستنی قشموندان به مرکز استان از دیگر عوامل تشدید کرونا در این جزیره به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: به تمامی خانوارهای جزیره لارک و هنگام کمک معیشتی ۱۰ میلیون ریالی پرداخت شده و تمامی قایق‌های گردشگری جزیره نیز مجموعا هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه دریافت کرده‌اند.

نصری ادامه داد: کارکنان لندینگ‌کرافت‌ها، شناورهای مسافری اسکله شهید ذاکری و شهید حقانی نیز در هفته گذشته بسته کمک معیشتی دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم مهمترین مؤلفه در غلبه بر کرونا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا