گردشگری

1056 شناور در بخش گردش‌های دریایی قشم فعالیت می‌کنند

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در ایام نوروز یک هزار و 56 فروند شناور ویژه گردشگری دریایی در این جزیره فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، علی اشتری اظهار کرد: علاقمندان تفریحات دریایی با 1001 قایق، 3 فروند ترتری، 47 فروند انواع آلاچیق و پنج فروند کشتی تفریحی می‌توانند از زیبایی‌ جنگل‌های دریایی حرا و دلفین‌های بازیگوش هنگام لذت ببرند.
وی ادامه داد: برای ارائه خدمات ناخدایان شناورهای دریایی پیش از آغاز تعطیلات نوروزی دوره‌های بازآموزی به مدت 1200نفر ساعت برگزار شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با تاکید بر اهمیت حفظ جان میهمانان جزیره قشم، افزود: برای ارتقا سطح ایمنی سفرهای زمینی در مسیر اسکله پل به لافت، یک فروند یدک کش همیار، یک فروند شناور ناجی در مسیر دریایی لافت به پل مستقر شده و یک دستگاه خودروی آتش نشانی هم در بندر پل مستقر شده است.
وی از استقرار 9 ایستگاه غواصی با ۱۱ نیروی با تجربه در بنادر و اسکله‌های پر تردد شامل ذاکری، لافت، پل، هنگام، کندآلو، شیب دراز، سهیلی، گورزین و طبل به عنوان دیگر اقدامات کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در ایام نوروز 1403 نام برد.
اشتری گفت: یک فروند شناور خدماتی سازمان بنادر و دریانوردی هم در مسیر دریایی اسکله شهید ذاکری شهر قشم به عنوان ایستگاه ثابت خدمات امدادی مستقر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا