سلامت

بیش از ۳۷ هزار قشموند دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

 سرپرست شبکه بهداشت قشم اعلام کرد: ۳۷ هزار و ۲۴۸ نفر قشموندان تاکنون نوبت سوم واکسن کرونا را به منظور ارتقای سطح ایمنی جامعه برابر همه گیری این ویروس دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، دکتر یاسر مرادی  با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی ۱۲۲ هزار و ۹۲۲ نفر واجد شرایط دریافت واکسن بودند، افزود: همچنین با تلاش های انجام گرفته تا کنون بیش از ۱۰۳ هزار ۵۹۴ نفر نیز دُز دوم خود را دریافت کردند.

وی تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را ۲۶۱ هزار و ۷۳۴ دُز اعلام کرد و گفت: ۱۲۰ هزار و ۸۹۲ دُز از این میزان در مرحله اول تزریق شده است.

سرپرست شبکه بهداشت قشم افزود: بیش از ۸۵ درصد افرادی که دُز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند در مواجه با کرونای امیکرون از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

مرادی تعداد کل موارد مثبت کرونا را در جزیره قشم را از زمان ورود این ویروس به کشور ۱۳ هزار و ۴۹۸ نفر عنوان کرد و  گفت: تعداد موارد بستری طی دو هفته اخیر در جزیره قشم ۹ نفر، تعداد موارد بستری طی یک هفته اخیر در این جزیره چهار نفر و  تعداد بستری در حال حاضر در بیمارستان یک نفر ثبت و گزارش شده است.

از ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ واکسیناسیون در جزیره قشم با تزریق ۱۳۰ واکسن به کادر درمان آغاز شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۶۱ نفر از آنها بستری شدند که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

در  ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۸۶۵ نفر رسید.

 تا کنون ۶ میلیون و  ۸۴۲ هزار و ۱۰۳ نفراز بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و یک هزار و ۷۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۸ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و در حال حاضر  ۲۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا